قرنطینه در ووهان ۳ سال بعد از ظهور نخستین عفونت کووید

فست فود باز: فست فود باز: مقامات چین بار دیگر قسمتی از ˮووهانˮ را تقریباً سه سال بعد از ظهور نخستین مورد مبتلاشدن به کووید در این شهر، قرنطینه کردند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، شهرهای چین از ووهان در مرکز این کشور گرفته تا “شینینگ” در شمال غرب، محدودیت های کووید-۱۹ را دو برابر می کنند، ترددها محدود شده و میلیونها نفر در کوشش برای توقف گسترش شیوع بیماری در وضعیت قرنطینه قرار می گیرند.
چین روز گذشته (پنج شنبه)، سومین روز متوالی با ثبت بیش از ۱۰۰۰ مورد جدید مبتلاشدن به کووید را در سراسر این کشور گزارش کرد و این آمار هرچند در مقایسه با ده ها هزار مورد مبتلاشدن در روز که شانگهای را اوایل سال جاری وارد وضعیت قرنطینه کامل کرد، در حد متوسط است اما برای بازگشت محدودیت های بیشتر به سرتاسر چین کافی است.
ووهان (محل نخستین شیوع کووید-۱۹ در جهان در اواخر سال ۲۰۱۹) در این هفته حدود ۲۰ تا ۲۵ عفونت جدید در روز را گزارش کرد. همین طور این شهر طی ۱۴ روز گذشته ۲۴۰ مورد ابتلای جدید را ثبت کرده است. به همین دلیل مقامات محلی به بالای ۸۰۰ هزار نفر در یک منطقه مرکزی از این شهر دستور دادند که تا ۳۰ اکتبر (یکشنبه آینده) در خانه بمانند.
گوانگژو، چهارمین شهر بزرگ چین به لحاظ اقتصادی و مرکز استان گوانگدونگ نیز روز پنج شنبه تردد را در محله های بیشتری محدود کرده و مردم را در خانه های خود نگه داشت چونکه این مناطق با افزایش موارد مبتلاشدن به کووید برای چهارمین هفته متوالی، پرخطر تلقی می شوند.
در شینینگ، مرکز استان “چینگهای” نیز مقامات بهداشتی محدودیت هایی را اعمال کردند.
به گزارش گاردین، سایر شهرهای بزرگ در سراسر چین همچون “داتونگ” و “شیان” هم این هفته مقررات کرونائی جدیدی را برای مهار شیوع محلی به اجرا گذاشته اند.

About Author