رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد اعزام ۶ تیم بهداشتی به مناطق زلزله زده خوی

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از اعزام ۶ تیم بهداشتی شامل کارشناسان بیماری ها، بهداشت محیط وحرفه ای، بهداشت روان و بهداشت خانواده و ماما به مناطق زلزله زده خوی اطلاع داد.
محمدامین ولیزاد ضمن اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در مورد زلزله زدگان خوی اضافه کرد: از همان دقایق اولیه پس از وقوع زلزله در خوی کلیه مراکز بیمارستانی، درمانی و بهداشتی استان به حالت آماده باش در آمد و هم ۱۰ آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس از ارومیه به شهرستان خوی اعزام شد.
وی ضمن اشاره به تأمین و ذخیره انواع دارو وسرم در انبارهای دارویی شهرستان خوی و هماهنگی های لازم برای جلوگیری از کمبود دارو اضافه کرد: پزشکان مورد احتیاج به منطقه زلزله زده شهرستان خوی اعزام و اقدامات درمانی همچون اعمال جراحی مصدومین زلزله به صورت کاملا مجانی انجام شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار داشت: کلیه مصدومین اعزامی در بیمارستانهای خاتم الانبیا(ص) سلماس و امام خمینی(ره) ارومیه پذیرش شد و همینطور پذیرش تمام بیمارانی که خودشان به این بیمارستانها مراجعه کرده اند، انجام شد.
ولیزاد اظهار نمود: بیشتر از ۲۰۰ دانشجوی دانشکده علوم پزشکی خوی در خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه اسکان داده شدند و ادارات تابعه معاونت فرهنگی و دانشجویی جهت عرضه خدمات دانشجویی، مشاوره، سلامت روان و فرهنگی در آماده باش بودند.
به گزارش فست فود باز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، وی از اختصاص ۱۰ میلیاردریال کمک برای زلزله زدگان خوی از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مجمع خیرین سلامت هم خبرداد.

About Author