وزیر بهداشت خبر داد رتبه اول ایران در تمام شاخصهای سلامت در منطقه

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، وزیر بهداشت ضمن تشریح برخی پیشرفت های حوزه سلامت پس از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم ما واقعا مردم خوبی هستند و الحمدالله حضور مردم بوده که توانسته انقلاب را حفظ کند.

دکتر بهرام عین اللهی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافته است، در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن اشاره به پیشرفت شاخصهای بهداشتی پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: مهم ترین دستاورد سلامت پس از انقلاب اسلامی سیستم شبکه بهداشت و درمانی بود که در کشور بوجود آمد همینطور ادغام نظام بهداشت و درمان با آموزش پزشکی در وزارت بهداشت سبب شد که ما از نظر نیروی انسانی، فضاهای درمانی و آموزشی و بهداشتی بتوانیم پیشرفت زیادی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: بعنوان مثال پیش از انقلاب اسلامی میزان مرگ و میر کودکان بالای ۲۰۰ در ۱۰۰۰ بود، اما حالا به ۱۴ در ۱۰۰۰ رسیده است همینطور میزان امید به زندگی در کشور از ۵۴ سال به ۷۵ سال رسیده است.

عین اللهی با اشاره به اینکه در تمامی شاخصهای سلامت در منطقه اول هستیم، اظهار داشت: هم اکنون در زمینه نیروی انسانی در حوزه سلامت خودکفا هستیم و الان نزدیک به ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۲۷۰ هزار دانشجو داریم همینطور ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم.

وزیر بهداشت ضمن اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهارکرد: مردم ما واقعا مردم خوبی هستند. علیرغم همه فشارها، تحریم ها و فتنه ها اما در صحنه هستند و الحمدالله حضور مردم بوده که توانسته انقلاب را حفظ کند.

عین اللهی اظهار داشت: در حوزه سلامت، در بحث دارویاری سعی کردیم که فشار روی مردم کاهش پیدا کند و اگر مردم از مسیر بیمه ای نسخه الکترونیک رجوع کنند، هزینه هایشان با سال قبل در حوزه تأمین دارو هیچ تفاوتی ندارد.

منبع:

About Author