مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت اعلام کرد گسترش همکاری ها با زیمباوه نگاهی نو به تعاملات سلامت با کشورهای آفریقایی

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، مدیرکل همکاریهای بین الملل وزارت بهداشت، گسترش همکاریهای ایران با کشور زیمباوه در حوزه سلامت را نگاهی نو به تعاملات با کشورهای آفریقایی دانست.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین نیکنام عنوان کرد: قاره آفریقا دارای پتانسیل غنی از نظر معادن و موقعیت جغرافیایی بوده و گسترش همکاریهای وزارت بهداشت با بخش سلامت کشورهای آفریقایی همچون زیمباوه مورد تاکید دولت سیزدهم است.
وی ادامه داد: با توجه تحریم جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، توسعه روابط در حوزه سلامت با زیمباوه از راهکارهای مقابله و دور زدن تحریم ها و پیشگیری از تحقق سیاست خارجی بعضی از کشورهای غربی بخصوص آمریکا، برای انزوای دیپلماتیک ایران در عرصه جهانی است.
وی افزود: برنامه متنوعی همچون ملاقات های دوجانبه بین مسؤلان ارشد دو کشور، بازدید از نمایشگاه های دارو و تجهیزات پزشکی و بازدید از موسسات علمی و آموزشی برای هیات زیمباوه ای تدارک دیده شده و قرار است یادداشت تفاهم همکاری بهداشتی بین وزرای بهداشت دو کشور طی این سفر به امضا برسد.
بنابر اعلام وبدا، بنا به دعوت وزارت بهداشت، آقای چیونگا – معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت زیمباوه و هیات همراه از تاریخ ۶ لغایت ۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ به منظور گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه سلامت به کشورمان عزیمت خواهد نمود.

منبع:

About Author