معاون وزارت بهداشت خبر داد ورود یک میلیون و ۲۰۰ هزار توریست سلامت از ۱۶۴ کشور پارسال به ایران

فست فود باز: به گزارش فست فود باز، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رجوع یک میلیون و دویست هزار توریست سلامت به کشور از ۱۶۴ ملیت متعدد پارسال اطلاع داد و اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت ارز وارد کشور می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی ضمن اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴۷ مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، اضافه کرد: در رتبه بندی جهانی که بوسیله ی یک موسسه آمریکایی در مورد گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در میان کشورهای جهان معرفی شده است.
وی بیشترین توریست سلامت رجوع کننده به ایران را در ارتباط با ۱۰ کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و اظهار داشت: در میان این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین، ارمنستان و تاجیکستان در رتبه های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعا مبدأ بیشتر از ۹۰ درصد گردشگران سلامت ایران بوده اند.
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ایران در سال ۱۴۰۱ از ۱۶۴ ملیت متعدد و ازاین رو از پنج قاره جهان توریست سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیتها چند صدهزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشورها هم بخصوص از قاره ها و مناطق دوردست محدود بوده است.
طبق گزارش سایت وبدا، معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه گردشگری سلامت صنعتی ارز آور است، اظهارکرد: سالانه حدود یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت وارد کشور می شود که این مبلغ علاوه بر مراکز درمانی و بیمارستانی به زنجیره هتل ها، رستوران ها، صنعت حمل و نقل و دیگر نهادهای خدماتی هم تعلق می گیرد.

About Author