فست فود باز: به گزارش فست فود باز، با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برای نخستین بار در کشور از داروی ضد سرطان سیکلوفسفاماید تزریقی بوسیله ی یک شرکت دانش بنیان داروسازی رونمایی گردید.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری استان البرز ضمن اشاره به رونمایی از داروی ضد سرطان «سیکلوفسفاماید» تزریقی برای نخستین بار در کشور اظهار داشت: سیکلوفسفاماید تزریقی در درمان طیف وسیعی از سرطان ها همچون انواع سرطان های خون، تخمدان، پستان، چشم به کار می آید.
تاکنون ۱۰۰ درصد نیاز کشور به این داروی پرمصرف از راه واردات تأمین می شده است که علاوه بر ارزبری بالا، کمبود و عدم امکان تأمین مستمر آن همواره یکی از دغدغه های نظام سلامت و بیماران بوده است تا جایی که بیماران و کادر درمان برای تأمین این دارو طی سالهای اخیر، همواره گرفتار مشکل جدی بوده اند و در مواقعی ناچار به تأمین آن با چندین برابر قیمت از منابع غیر رسمی می شدند.
با تولید این محصول برای اولین بار در کشور، از این پس ضمن صرفه جویی در خروج ارز از کشور، امکان دسترسی پایدار بیماران به این داروی ضد سرطان تسهیل خواهد شد.
شایان ذکر است داروی سیکلوفسفاماید تزریقی در دو دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم ساخته شده است و بعد از دریافت مجوزهای مربوطه از سازمان غذا و دارو طی چند ماه آینده در داروخانه های کشور توزیع خواهد شد.

منبع:

About Author