نظام پرستاری در پیگیری برخی مطالبات ناموفق بود
به گزارش فست فود باز، عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: در پیگیری برخی مطالبات موفق عمل کردیم و در بعضی موفق نبودیم. در این موارد باید ببینیم رویکردمان چه طور باید باشد.
به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، مرتضی سپهریان، در اجلاس رؤسای هیأت مدیره های نظام پرستاری کشور، گفت: همه ما حول محور پرستاری با ادبیات و گفتمان های متفاوت جمع شدیم تا صدای واحدی در عرصه پرستاری باشیم. هدف اصلی ما خدمت بیشتر به مردم و افزایش کیفیت خدمات پرستاری است.
وی اضافه کرد: حالا وضعیت معیشتی و تکریم و کرامت پرستاران مناسب نمی باشد و مشکلاتی مانند کمبود نیرو، شیفت های پشت هم و…، سبب خستگی، فرسودگی و بی حوصلگی پرستاران شده که درنتیجه آن مردم خدمت ایده آلی دریافت نمی کنند.
سپهریان اضافه کرد: برای رفع این مشکلات همه باید تلاش نماییم و دست به دست هم دهیم. بطور قطع فعالیتهای جزیره ای نمی تواند کمک کننده باشد. ما سنگ صبور جامعه پرستاری هستیم و باید صحبت های آنها را با صبوری بشنویم. بخصوص نسل جدید که نسلی خاص، پرانرژی و مطالبه گر است. باید دقت کنیم که نیرو و انرژی زیاد این همکاران هدایت شود که خدا ناکرده به سیل تبدیل نشده و ویرانگر نشود و در راه مطالبه گری به جایگاه ها و هویت ها صدمه وارد نکند.
وی افزود: اگر مطالبه گری بگونه ای پیش برود که به جایگاه ها و هویت ها صدمه وارد کند، همه آن چه که با سختی زیاد و خون دل به دست آوردیم نابود می شود. باید مطالبه گری هوشمندانه ای داشته باشیم. سازمان نظام پرستاری، معاونت پرستاری و…، با سختی به دست آمده اند. نباید بگونه ای رفتار نماییم که در راه مطالبه گری به آنها صدمه برسانیم.
عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: حالا به مطالبه گری هوشمندانه نیاز داریم که پرستاران به یک بلوغ صنفی برسند. بلوغ صنفی در این است که به جایگاه هایی که به دست آوردیم در راه مطالبه گری و ادبیاتی که استفاده می نماییم، صدمه نزنیم. سبب نشویم برای این جایگاه ها هزینه تراشی شده و از بین بروند.
سپهریان اضافه کرد: مطالبه گری باید هوشمندانه و در قالب قانون باشد. مطالبه گری حقی است که باید پیگیری شده و به نتیجه برسد. این مطالبه گری باید راهبری شود که در قالب و مسیر صحیحی قرار گیرد. اینجا آگاهی و دانش به قانون اهمیت پیدا می کند.
وی اضافه کرد: پرستار آگاه و قوی، هیأت مدیره های قوی می سازد، هیأت مدیره قوی شورایعالی قدرتمند می سازد و درنتیجه سازمان نظام پرستاری قوی و آگاه ایجاد می شود و سبب می شود بتوانیم به جامعه پرستاری بیشتر و بهتر کمک نماییم.
عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری اضافه کرد: در این راه همانطور که مطالبه گری باید قانونی باشد باید بر مبنای اخلاق و بدون اختلاف افکنی باشد.
وی افزود: این دلسردی سبب کاهش همدلی و انسجام می شود. جامعه پرستاری در این شرایط خاص بالاتر از همیشه به انسجام نیاز دارد. همه ما به مسائلی انتقاد داریم، اما انتقاد باید سازنده باشد نه مخرب.
سپهریان بیان نمود: در پیگیری برخی مطالبات موفق عمل کردیم و در بعضی موفق نبودیم. در این موارد باید ببینیم رویکردمان چطور باید باشد و اگر انتقادی هم داریم باید برای اصلاح در جهت روش جدید برای رسیدن به مطالبات باشد.
عضو شورایعالی سازمان نظام پرستاری اظهار داشت: در کنار انتقاد سازنده ضروری است با همفکری و همدلی راهکارهایی برای تغییر و بهبود شرایط جامعه پرستاری پیدا نماییم که نتیجه آن بهبود کیفیت و ارتقاء خدمات سلامت شود و در نهایت مردم بهره آنرا ببرند. خلاصه اینکه پرستار آگاه و قوی، هیات مدیره های قوی می سازد، هیات مدیره قوی شورای عالی قدرتمند می سازد و درنتیجه سازمان نظام پرستاری قوی و آگاه ایجاد می شود و سبب می شود بتوانیم به جامعه پرستاری بیشتر و بهتر کمک نماییم. سپهریان بیان نمود: در پیگیری برخی مطالبات موفق عمل کردیم و در بعضی موفق نبودیم.