سفارش کارشناسان به مصرف روزانه تخم مرغ

فست فود باز: متخصصان مدعی شدند مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ می تواند فرد را از رجوع به پزشک بی نیاز کند.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، برای سال ها کارشناسان سلامت اخطار داده اند که مصرف تخم مرغ سطح کلسترول بد خون را بالا می برد. هرچند گروهی ازمحققان اخیرا اظهار کرده اند که مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی و سکته مغزی را می کاهد.

محققان ادعا کرده اند افراد بزرگسال در چین که هر روز یک عدد تخم مرغ مصرف کرده اند کمتر در معرض مبتلا شدن به بیماری قلبی- عروقی بوده اند.

محققان با مطالعه روی ۵۰۰ هزار فرد ۳۰ تا ۷۹ ساله در مدت ۹ سال نتیجه گرفتند مصرف روزانه تخم مرغ با کاهش خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی – عروقی مرتبط می باشد. همینطور خطر سکته مغزی هموراژیک در بین مصرف کنندگان تخم مرغ ۲۶ درصد کمتر بوده است. علاوه بر این مصرف روزانه تخم مرغ خطر مرگ بر اثر بیماری های قلبی – عروقی را ۱۸ درصد می کاهد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) حدود ۱۷٫۷ میلیون نفر هر ساله به علت بیماری های قلبی- عروقی فوت می کنند که حدودا یک سوم تمامی مرگ و میرها در سراسر جهان را شامل می گردد. همینطور ۸۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بر اثر حمله قلبی و سکته مغزی است.

به گزارش ژاپن تودی، استعمال سیگار، ورزش نکردن و رژیم غذایی ناسالم سرشار از نمک و خودداری از مصرف میوه و سبزیجات تازه این خطر را بالا می برد.

About Author