بسته اخبار اجتماعی در روز سه شنبه آمادگی شهرداری برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، خرید فیلتر دوده در نوسانات بازار ارز

فست فود باز آمادگی شهرداری برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان، خرید فیلتر دوده در نوسانات بازار ارز
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در ادامه به بعضی از مهم ترین اخبار اجتماعی ایسنا اشاره شده که با کلیک روی تیتر هر یک از آنها، متن کامل خبر در دسترس خواهد بود:
رییس پلیس تهران تشریح کرد
دستگیری بیش از۷۹۰ سارق، مال خر و توزیع کننده موادمخدر/ کشف ساختمان احتکار مواد خوراکی قاچاق
سردار رحیمی، رییس پلیس تهران از دستگیری ۴۷۹ مال خر، سارق، خرده فروش، اراذل و اوباش و توزیع کننده مواد مخدر اطلاع داد.
رحیمی همینطور از شناسایی ساختمان سه طبقه که به محل دپو و احتکار مواد خوراکی قاچاق تبدیل گشته بود اطلاع داد و اظهار داشت که صاحب این ساختمان دستگیر شده است و مشخص شد که قبل از این هم به افترا جرایم مشابه بازداشت شده است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد
حرکت هرم سنی اهداکنندگان خون به سمت ۶۵ سال/ ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان
دکتر علی اکبر پورفتح الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون اظهار داشت: با افزایش سن اهدا کنندگان خون و حرکت هرم سنی جامعه به سمت سالمندی، باید زیرساخت اهداکنندگان به سمت جوانان سوق داده شود.
او همینطور اضافه کرد: نکته دیگری که بعنوان یک زنگ خطر به حساب می آید این است که نسل اهدا کنندگان ما درحال حاضر همان نسل دوران جنگ است و هرم سنی اهداکنندگان ما به ۶۰ – ۶۵ سال نزدیک می شود؛ سنی که عملا سن منع اهدای خون است و به خاطر سلامتی اهداکنندگان این کار به صورت حداقلی انجام می گردد.
سازمان محیط زیست تنها ۴ نیروی بازنشسته دارد
به دنبال تصویب طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در سازمان حفاظت محیط زیست تنها چهار نیروی بازنشسته فعالیت می کند و درصورت تایید این قانون از جانب شورای نگهبان، در سازمان حفاظت محیط زیست اجرا می گردد.
مهدی حسینی با تاکید بر اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نه تنها در مورد ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بلکه در مورد همه قوانین تابع قانون است، اظهار نمود: لازم الاجرا شدن ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان هم منتظر تایید شورای نگهبان است.
معاون اداره حفاظت محیط زیست استان تهران:
علت افزایش آلاینده ازن در هوای تهران بررسی می شود
محمد رستگاری، معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران از تشکیل جلسه ای بین دستگاه های مسئول برای بررسی علت افزایش آلاینده ازن در استان تهران اطلاع داد.
معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه از ابتدای سال تابحال آلاینده ازن در هوای تهران ۱۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت، اظهار نمود: ازن آلاینده ثانویه ای است که بر اثر گرما و نور خورشید تولید می گردد. ازن به صورت مستقیم از واحدهای آلاینده تولید نمی گردد.
خرید فیلتر دوده در نوسانات “بازار ارز”/ ۷۰۰ اتوبوس پایتخت در انتظار نصب فیلتر
محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ضرورت نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس های دیزلی شهر اطلاع داد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان این که البته فیلتر دوده هم محصولی وارداتی است و نوسانات بازار ارز بر خرید این فیلتر اثرگذار است، ابراز امیدواری کرد: تا آخر سال بتوان ۷۰۰ دستگاه اتوبوس بی آر تی را مجهز به فیلتر دوده نماییم.
مدیرکل آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش
ورود هنرستان ها به خط تولید از سال آتی/ تدوین مجموعه رشته های جدید کاردانش
مدیرکل دفتر آموزش های کاردانش وزارت آموزش و پرورش از رایزنی با دستگاه های متولی مهارت و موسسات تولیدی و خدماتی برای تدوین مجموعه جدید رشته های کاردانش اطلاع داد.
مصطفی آذرکیش همینطور از توسعه رشته های مهارتی در مناطق محروم و روستایی در قالب مشاغل و حرف روستایی و مشاغل خانگی اطلاع داد و اظهار نمود: سال تحصیلی آینده آموزش همراه با تولید را به منظور کیفیت بخشی بیشتر در هنرستان ها خواهیم داشت و توانمندسازی و آموزش مدیران و هنرآموزان را به دو صورت حضوری و غیرحضوری و ویدئو کنفرانس انجام می دهیم.
تلاش شهرداری برای خروج املاک شهروندان از فریز دانشگاه های تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی
حبیب الله غفوری، قائم مقام شهردار منطقه ۶ از مکاتبه با شورای شهر تهران و شورای عالی شهرسازی و معماری جهت خروج املاک فریز شده در محدوده دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی برای نوسازی خانه های اهالی منطقه اطلاع داد.
قائم مقام شهرداری منطقه ۶ در بخش دیگری از صحبت های خود به کمبود مسجد در این منطقه اشاره نمود و اضافه کرد: هم اکنون ۲۴ مسجد محلی در این منطقه وجود دارد که برابر تعداد محلات منطقه است اما شکل قرارگیری این مساجد در سطح منطقه منطبق با محلات نیست. بنابراین بعضی از محلات این منطقه مسجد ندارند.
بندهایی از لایحه پشتیبانی از کودکان و نوجوانان که تصویب شد
افشای هویت کودکان و نوجوانان آزاردیده، ممنوع
رئیس هیات مدیره انجمن پشتیبانی از حقوق کودکان ضمن ابراز امیدواری از تصویب لایحه پشتیبانی از حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس، بر اطلاع رسانی همگانی و سریع این لایحه به مردم و فراهم کردن زیرساخت های اجرایی آن تصریح کرد.
مطهره ناظری همینطور در توضیح ماده ۱۸ و ۱۹ این قانون در خصوص اینکه «اگر کسی هویت طفل و نوجوان بزه دیده را در رسانه های گروهی افشا کند مستوجب مجازات خواهد شد» توضیح داد: یکی از انتقاداتی که در مورد حفظ حقوق کودکان وجود داشت، افشای سریع هویت کودک بزه دیده بود. همانطور که متهم حقوقی دارد، فرد بزه دیده هم دارای حقوقی است. در این لایحه مشخص شده است که هویت فرد بزه دیده هم نباید افشا شود.
فاجعه دستکاری والدین در زمان تولد نوزادان و چالش وزارت بهداشت
دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به یکی از چالش های زایمان در کشور اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در بعضی جوامع به ظاهر مترقی می بینیم این است که افراد تمایل دارند تاریخ زایمان نوزادشان را تغییر دهند و مثلا طبق روز ازدواج یا تاریخ دیگری که مد نظرشان است، زایمان را تنظیم کنند. بنابراین مثلا اگر مقرر است کودک شان در ۹۷.۷.۲۰ متولد شود؛ طوری برنامه ریزی می کنند که به صورت سزارین نوزاد را در ۹۷.۷.۷ به دنیا آورند تا تاریخ تولد جالبی شود؛ اما این کار فاجعه است و واقعا اینطور رفتار کردن با سلامت نوزادان و نسل آینده کشور نگران کننده است.
رییس بیمارستان حضرت فاطمه خبر داد
تهیه بهترین پروتزهای انگشت برای دختران شین آباد/آمادگی پزشکان آمریکایی برای آمدن به تهران
دکتر نوراحمد لطیفی، رییس بیمارستان حضرت فاطمه (س) با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در روند درمانی دانش آموزان شین آبادی صورت نگرفته، اظهار داشت: ما حاضریم با هر گروه علمی در هر جای دنیا بحث علمی روند درمانی این دانش آموزان را انجام دهیم و به تمام سوالات بهداشت جهانی در مورد روند مراحل درمانی این دانش آموزان، با تبیین علمی پاسخ دهیم.
لطیفی با اشاره به اینکه کمبودهایی در تجهیزات برای درمان شین آبادی ها بوده است، اظهار داشت: ما در تجهیزاتی مثل دستگاه لیزر کمبود داشتیم، اما وزارتخانه خیلی سریع بودجه را تهیه کرده و در حال تهیه این تجهیزات است که به موازات آن خود ما با بخش لیزرهای خصوصی قرارداد بستیم.
همزمان با روز ملی اهدای خون در گفت وگو با ایسنا مطرح شد
“نه” وزارت بهداشت به تجاری شدن اهدای پلاسما
دکتر علی اکبر پورفتح الله، مدیرعامل سازمان انتقال خون از اهدای بیش از دو میلیون واحد خون در سال قبل اطلاع داد و درباره پلاسمافروشی در بعضی مراکز خصوصی، اظهار داشت: این مراکز از جانب سازمان های انتقال خون و غذا و دارو مورد نظارت قرار می گیرند تا علاوه بر رعایت استانداردها، اهدای پلاسما را به تجارت و بیزینس تبدیل نکنند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران خبر داد
آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری کنسرت خیابانی”همایون شجریان”
محمدعلی کریمی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری کنسرت خیابانی همایون شجریان در پایتخت اطلاع داد.
وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران تجربیات موفقی در برگزاری رویدادهای خیابانی دارد، اظهار داشت: ما آمادگی داریم در برگزاری این کنسرت خیابانی کنار آقای شجریان باشیم تا در نقاط مختلف شهر از شمال تا جنوب تهران و همینطور بوستان های مختلف، هماهنگی های لازم برای برگزاری کنسرت صورت گیرد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، پربازدیدترین اخبار اداره اجتماعی در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است:
مخالفت ستادکل و مجلس با طرح جدید سربازی داوطلبانه + دلایل
کشف مدرک جعلی فرزند آیت الله هاشمی از یک متهم + عکس
فاجعه اصرار والدین برای همزمانی تولد نوزادشان با مناسبت های خاص
تاکسی های اینترنتی مجوز کار ندارند
آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری کنسرت خیابانی”همایون شجریان”

About Author