آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد؛ ضرورت نظارت بیشتر بر تولید مواد غذایی برای کاهش بیماری ها

به گزارش فست فود باز یکی از مراجع تقلید شیعیان اظهار داشت: برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، مواد اولیه که برای تولید غذا بکار می برند باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی شامگاه سه شنبه در دیدار اعضای هیئت مدیره انجمن رادیوتراپی انکولوژی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، اظهار داشت: اولین مرحله در مورد بیماری سرطان پیشگیری است.
وی با اشاره به اینکه در مورد پیشگیری باید متخصصانی وجود داشته باشند که کمک کنند، اضافه کرد: در مرحله پیشگیری بار اصلی بر دوش همین متخصصان است که باید برای کاهش این بیماری و پیشگیری از وقوع آن طرح ها و راه کارهایی عرضه کنند.
استاد سطوح عالی حوزه با اشاره به اینکه بسیاری مشکلات و بیماری ها از پرخوری و معده ناشی می شود، اظهار داشت: طبق دستور رسول خدا باید در خوردن و آشامیدن مراعات کرد و از اسراف پرهیز نمود تا گرفتار بیماری ها نشویم.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر که باید رسیدگی شود تغذیه مردم است و برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، مواد اولیه که برای تولید غذا بکار می برند مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.
آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: در آخر باید بیاندیشیم تا برای کسانی که گرفتار این بیماری شده اند چه باید انجام دهیم تا علاوه بر بهبود بیماری هزینه های درمان را هم کاهش دهیم.
وی ابراز کرد: لازم است تا با تشویق و ترغیب خیرین به حل این مسئله و مشکلات مالی آن کمک کرد.
این مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: هر دردی راه علاج دارد و گرچه طب سنتی خوب است اما در بعضی امراض چون سرطان بهتر است تا از همان طب جدید بهره گرفت.
افزایش بیماری سرطان در کشور
رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی هم در این دیدار اظهار داشت: افزایش و شیوع چشمگیر سرطان در ده سال قبل را شاهد می باشیم که از ۵۰ هزار نفر به ۱۱۰ هزار نفر موارد جدید رسیده است و این غیر از ۶۰۰ هزار نفری است که در حال درمان قرار دارند.
محمدرضا قوام نصیری با اشاره به اینکه سرطان بیماری است که مسائل جنبی زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی دارد، اظهار داشت: سرطان بیماری است که در سال های اخیر شیوع آن افزایش یافته و پیش بینی می گردد که در ده سال آینده دو برابر شود و بطور قطع این بیماری هزینه هنگفتی را بر سیستم سلامت تحمیل می کند.

About Author