بایدها و نبایدهای رژیم غذایی و مکمل ها برای ورزش و لاغری

به گزارش فست فود باز در یک برنامه کامل تناسب اندام مهم می باشد که به ورزش تنها به چشم یکی از بخش های برنامه تان نگاه کنید و نکات مهمی درباره غذا، آب و مکمل ها را هم باید لحاظ کنید.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، یک نوبت ورزش کامل به شما اجازه نمی دهد پس از آن هر چه هوس کردید بخورید. حتی یک ساعت اسکی سنگین تنها ۶۰۰ کالری می سوزاند یعنی کمتر از میزان کالری که شما با یک ساندویچ فست فود دریافت می کنید. بنابراین در یک برنامه کامل تناسب اندام مهم می باشد که به ورزش تنها به چشم یکی از بخش های برنامه تان نگاه کنید.
ورزش دستگاه قلبی و عروقی را به کار می اندازد و عضله می سازد اما محدود کردن دریافت کالری هم برای کاهش وزن ضروری می باشد.
در نظر گرفتن چند نکته کوچک در رژیم غذایی وقتی که سلامت بدنتان را با ورزش بهبود می بخشید، تلاش هایتان را مؤثرتر می کند و این ها نکاتی هستند که باید درباره تغذیه همراه نرمش منظم بدانید.
نیاز نیست مثل یک دونده ماراتن به بدنتان سوخت رسانی کنید، اما باید به بدنتان دو ساعت پیش از هر ورزشی غذا برسانید تا تمرین هایتان را مؤثرتر کنید. یک وعده غذایی کوچک با پروتئین و کربوهیدرات سالم و اندکی هم چربی انتخاب کنید. اگر دو ساعت پیش از ورزش امکان غذا خوردن ندارید یا با برنامه تان جور نیست، یک ساعت پیش از ورزش اندکی تنقلات بخورید.
همچنین مهم می باشد که یک وعده کوچک با کربوهیدرات و پروتئین دو ساعت پس از ورزش بخورید تا به بدنتان مواد مغذی که نیاز دارد را برسانید.
توجه کنید که تعادل میان کالری های ورودی و کالری های خروجی از فردی به فرد دیگر فرق می کند. ازاین رو چه به دنبال کاهش وزن و چه تناسب اندام هستید، حتماً گزارشی از میزان کالری غذایی که می خورید هم در کنار کالری که هنگام ورزش کردن می سوزانید ثبت کنید تا دریابید که میزان کالری دریافتی تان را باید کاهش دهید یا بیشتر کنید.
به شدت مراقبِ به اصطلاح مکمل های ورزشی باشید. هیچ نظارتی روی این محصولات نیست و هیچ زمینه ی علمی ای هم پشت ادعاهای آنها نیست. اگر به میزان کافی غذای کامل (یعنی فراوری نشده و بسته بندی نشده) در رژیم غذایی تان گنجانده باشید هیچ نیازی به چنین مکمل هایی ندارید.
سرانجام هر چه بر این مورد تاکید نماییم باز هم کم است: قبل از ورزش، در حین ورزش، و پس از آن به میزان لازم آب بنوشید تا بدنتان هیدراته بماند و این مورد را بخصوص در شرایط گرم و مرطوب از یاد نبرید.

About Author