موازی کاری های حوزه سلامت به نفع مردمان تهران نیست

به گزارش فست فود باز یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری اظهار داشت: باید مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت هم محقق شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، ناهید خداکرمی در آیین امضای یادداشت تفاهم همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور با تاکید بر اینکه امضای این تفاهم نامه اتفاقی میمون و مبارک است و گامی در جهت تحقق مدیریت یکپارچه شهری در حوزه سلامت قلمداد می شود، اضافه کرد: گاها در بخش های مختلف و بخصوص سلامت موازی کاریی انجام می شود که به نفع شهر و شهروندان نیست اما این چنین تفاهم نامه هایی در راه تحقق مدیریت یکپارچه در حوزه سلامت است.
وی افزود: استراتژی مهمی که در این تفاهم نامه به پیش می بریم بگونه ای است که شهر برای انسان ها زیست پذیر شود. بطور قطع شهری بدون آدم هایش مفهوم ندارد بنابراین برای ایجاد شادمانی در بین شهروندان شهر که از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد باید گام های موثر برداشته شود.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: شهر تهران با معضلاتی که در حوزه صدمه های اجتماعی روبرو است در حوزه سلامت هم با مسائل خاص خود مواجه می باشد به شکلی که بسیاری برای درمان به این شهر می آیند و بر همین مبنا می طلبد سازمان نظام پزشکی کمک نماید گره هایی که باعث ایجاد بیماری های ریوی، قلبی و روانی در این شهر شده، باز شود. بطور قطع این بیماری ها با مولفه های اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی مرتبط هستند و باید کنترل شوند و در این راه سازمان نظام پزشکی باید از مرجعیت خود استفاده نماید و در جهت اطلاع رسانی اقدامات لازم را انجام دهد.
وی تاکید کرد: باید بتوانیم کمک نماییم ابتدا مردم بیمار نشوند و لازمه این مورد افزایش سطح سلامت آن هاست و در بُعد دیگر باید نشر شادی در شهر با مرجعیتی که پزشکان دارند و با مردم سروکار دارند می توانند مشکلات کوچک را حل کنند و شادمانی شهر افزایش یابد.
محسن هاشمی ریاست شورای اسلامی شهر تهران هم در بخش دیگری از این مراسم با تاکید بر ضرورت تحقق مدیریت یکپارچه شهری بخصوص در حوزه سلامت اظهار داشت: این تفاهم نامه می تواند نقش موثری در تحقق مدیریت یکپارچه شهری در حوزه سلامت داشته باشد و امیدواریم با همکاری یکدیگر مسئولیت هایی که بر عهده ماست به خوبی صورت گیرد.
وی ادامه داد: در کلان شهرهایی همچون تهران باید خودرومحوری کنار گذاشته شود و از حمل و نقل انبوه بر استفاده گردد. می توانیم از وسایلی استفاده نماییم که سلامت بدن را تأمین می کند. مردم در کشورهای دیگر برای رسیدن به نقاط حمل و نقل عمومی که گاها تا دو کیلومتر فاصله باید طی کنند از دوچرخه استفاده می نمایند و یا پیاده این مسیر را طی می کنند.
هاشمی افزود: این کار در حقیقت برای این انجام می شود که شهروندان حرکت بدنی داشته باشند و ما هم در طراحی های شهری باید طوری عمل نماییم که مردم در زمان های لازم دوچرخه سواری و یا پیاده روی کنند و به سلامت خود برسند.

About Author