هفتمین انتقال قلب بین استانی روز عاشورا با موفقیت انجام شد

به گزارش فست فود باز رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به عملیات پروازی انتقال قلب از یزد به تهران اظهار داشت: قلب کودک ۹ ساله یزدی در روز عاشورا برای پیوند به کودک ۹ ساله ای در تهران منتقل شد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا دکتر مهدی شادنوش اظهارکرد: این کودک یزدی در یک حادثه حین دوچرخه سواری لطمه دیده بود و بلافاصله کوشش برای بازگرداندن او به زندگی در بیمارستان رهنمون یزد انجام شد اما شدت ضربه به سر این پسر ۹ ساله به حدی بود که سبب مرگ مغزی وی شد.

وی در ادامه اظهار داشت: با مرگ مغزی کودک تیم رضایت گیری واحد فراهم اوری اعضای پیوندی بیمارستان شهید رهنمون یزد موفق به ستاندن رضایت از این خانواده برای اهدای اعضای بدن شدند.

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت اضافه کرد: با این اعلام رضایت این خانواده و با عنایت به هماهنگی های انجام شده توسط مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت و با کمک اورژانس کشور تیم پزشکی تخصصی از آشیانه هواپیمایی ریاست جمهوری پرواز کرد و بعد از فرود هواپیما در یزد بلافاصله به بیمارستان شهید رهنمون یزد رفت و پس از دریافت، قلب پیوندی را به صورت پروازی به بیمارستان شهید رجایی منتقل کرد.

شادنوش افزود: خوشبختانه عملیات انتقال هفتمین قلب اهدایی با موفقیت انجام شد و قلب سجاد ۹ ساله که هنگام دوچرخه سواری در یزد تصادف کرده بود، در سینه مهیار ۹ ساله در تهران جای گرفت.

وی با اشاره به اینکه این عملیات در روز عاشورا با موفقیت انجام شد، اظهار داشت: این هفتمین عملیات انتقال قلب بین استانی است که با ایثار این خانواده بزرگوار ممکن شد البته هماهنگی برای انتقال اعضا به صورت استانی دشوار و حاصل یک کار بین بخشی است و خوشبختانه استان یزد نیز رکورددار این عملیات و اقدام انسان دوستانه و خداپسندانه در کشور است.

به گزارش سایت وبدا، رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت درانتها اظهار داشت: کبد این کودک ۹ ساله نیز برای پیوند به دیگر بیماران نیازمند از یزد به شیراز منتقل شد.

منبع:

About Author