رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت خبر داد اعزام بیشتر از ۲۵۰۰ پزشک و نیروی امدادی برای اربعین به عراق

به گزارش فست فود باز رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر اعلام نمود: بیشتر از ۲۵۰۰ پزشک، پرستار، نیروی امدادی و… از هلال احمر برای خدمت رسانی در اربعین به عراق اعزام خواهند شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر محمدتقی حلی ساز در نشست خبری که به منظور تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر برای اربعین امسال انجام شد اظهار داشت: چند سالی است که وظیفه ارائه خدمات به زوار در راهپیمایی اربعین نیز به مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر واگذار شده است.
وی با اشاره به اینکه در همین راستا نیز هلال احمر آمادگی خودرا ارتقاء داده است، اظهار داشت: امسال طبق پیش بینی ها حدود سه میلیون نفر در راهپیمایی اربعین شرکت خواهند کرد که این پیش بینی با عنایت به اینکه جمعیت زوار ایرانی در تاسوعا و عاشورای آن چهار برابر شده بود به نظر درست بوده و حتی امکان دارد بیشتر از این تعداد نیز در راهپیمایی شرکت نمایند.
حلی ساز با اشاره به اینکه در همین راستا نیز تمهیدات خودرا در کشور عراق در روزهای راهپیمایی اربعین افزایش دادیم، اظهار داشت: همین طور از ظرفیت دیگر بخش های هلال احمر همچون سازمان جوانان و سازمان داوطلبان نیز بهره گرفته ایم.
وی با تاکید بر اینکه زوار برای حضور در راهپیمایی اربعین باید حتما در سامانه سماح ثبت نام کنند، اظهار داشت: این جزو مصوبات ستاد اربعین است و همه دستگاه های عضو این ستاد همچون هلال احمر باید از آن تبعیت کنند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد برخی انتقادات مطرح شده از ستاندن ۷۰۰۰ تومان پول از زوار اشاره کرد: سامانه سماح از هر زائر ۲۲ هزار تومان دریافت می کند که ۱۵ هزار تومان آن مربوط به خدمات بیمه ای بوده و ۷۰۰۰ تومان آن نیز به جمعیت هلال احمر خواهد شد.
حلی ساز درباره اینکه مگر خدمات هلال احمر نباید بلاعوض باشد اظهار نمود: تمامی خدمات هلال احمر به زوار در کربلا و عراق بلاعوض است اما این مبلغ صرف هزینه های حمل و نقل، تامین دارو، تجهیزات و… خواهد شد و در واقع می توان اظهار داشت که مجموع این مبلغ حتی به اندازه نیمی از هزینه کرد هلال احمر برای زوار اربعین در کشور عراق نیست.
وی در مورد هزینه های درمان برای زوار نیز اظهار داشت: تمامی این هزینه ها کاملا بلاعوض است. البته خدمات درمانی در بیمارستان ها و مراکز پزشکی عراق بلاعوض نبوده و ما در حال رایزنی و پیگیری هستیم که بتوانیم این موارد را تامین نماییم.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمردر مورد آمار جان باختگان ایرانی در راهپیمایی اربعین اشاره کرد: طبق آمارهای ما سال قبل ۷۰ نفر در این مراسم فوت کردند که البته بیشتر آنها به سبب تصادف رانندگی جان خودرا از دست داده اند و این آمار در مقایسه با حدود دو میلیون نفری که به این مراسم رفته بودند، آمار زیادی نیست.

منبع:

About Author