راهکارهایی برای جلوگیری از تشدید اگزما در زمستان

به گزارش فست فود باز پوست افراد مبتلا به بیماری اگزما قادر به حفظ میزان رطوبت مورد نیاز خود نیست که این امر احتمال خشکی، قرمزی و ترک برداشتن پوست را زیاد می کند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، علایم ناشی از بیماری پوستی اگزما بر اثر تماس با گرد و غبار، هوای خشک، تعریق و پارچه های ساینده تشدید می شود.
وضعیت هوای محیط خارجی عامل تحریک کننده ی علایم اگزما در خیلی از افراد بشمار می رود و طبیعی است در فصول مختلف سال علایم این بیماری پوستی تغییر کند. در فصل زمستان در کنار افت دما میزان رطوبت هوا هم کاسته می شود. خشکی هوا و افت میزان رطوبت آن، پوست را تحریک کرده و باعث می شود علایم بیماری اگزما تشدید شود.
شبکه خبری سی ان ان در مطلبی در اینباره نوشت: همچون راهکارهای موثر در جلوگیری از تشدید اگزما در فصل زمستان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
استفاده از دستگاه بخور(رطوبت ساز)
دستگاه بخور میزان رطوبت را در هوای خشک بالا می برد. همینطور می توان به جای استفاده از دستگاه بخور یک ظرف آب را در نزدیکی تهویه هر اتاق قرار داد. تنها لازم است آب ظرف برای جلوگیری از رشد باکتری ها به صورت روزانه عوض کرد. همینطور در صورت تشدید اگزما از خاراندن پوست خودداری کنید چون که علایم بیماری را تشدید می کند.
لزوم استفاده از کرم ضد آفتاب
استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل زمستان همچون تابستان اهمیت دارد چونکه به جلوگیری از خشکی و سوختگی کمک می نماید. لازم است قبل از حضور در محیط های بیرونی صورت و دست ها با لایه ای از کرم ضد آفتاب که دارای SPF (عیار حفاظتی ضد آفتاب) ۱۵ یا بالاتر است پوشانده شود.
استفاده از کرم ها و روغن های مرطوب کننده
یکی از طریق های مقابله با تشدید اگزما در فصل زمستان استفاده از کرم های مرطوب کننده حاوی روغن است. هرچه میزان روغن موجود در کرم مرطوب کننده بیشتر باشد پوست میزان رطوبت بیشتری را حفظ می نماید. همینطور استفاده از مرطوب کننده ها در قسمت های از بدن که مستعد تعریق هستند سفارش نمی گردد چونکه علایم اگزما را تشدید می کند.
استفاده از لباس های مناسب
تعریق، یکی از علایم تشدید علایم اگزماست و بنابراین پوشیدن چند لباس نازک تر روی هم برای پیشگیری از تعریق به جای پوشیدن یک لباس خیلی ضخیم سفارش می شود چونکه می توان در زمان مورد نیاز تعداد آنها را کمتر کرد. همینطور هنگام بیرون رفتن استفاده از دستکش هایی با بافت نرم که از مواد غیر تحریک کننده تولید شده برای حفاظت از دست ها در مقابل هوای خشک و سرد سفارش می شود.
پیشگیری از مبتلا شدن به عفونت
فصل آنفلوآنزا و سرماخوردگی فصل اگزماست. استافیلوکوکوس اورئوس رایج ترین نوع عفونت است. در پوست تمامی افراد این نوع باکتری وجود دارد اما تعداد آن در پوست مبتلایان به اگزما بیشتر است. به این منظور برای پیشگیری از بروز عفونت رعایت بهداشت و شست وشوی مرتب دست ها سفارش می شود.
بررسی پیشرفت روند درمان اگزما
مراقبت از پوست و جلوگیری از بروز علایم آن بهترین راهکار برای جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری است. هرچند لازم است برخی افراد استفاده از کرم های حاوی استروئید، کورتیزون و داروی آنتی هیستامین را در نظر بگیرند.

About Author