تهیه دستورالعمل ویژه مقابله با کروناویروس برای مترو و اتوبوس

به گزارش فست فود باز رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران  از تهیه دستورالعملی برای مقابله با کروناویروس در وسایل حمل و نقل عمومی اطلاع داد.
ناهید خداکرمی در گفتگو باایسنا، با اشاره به فوت دو بیمار در اثر مبتلا شدن به ویروس کرونا اظهار داشت: کمیته سلامت شورای شهر تهران در حال تهیه دستورالعمل نحوه مواجه با این ویروس برای وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص مترو و اتوبوس است که ازدحام جمعیت را در آن شاهد می باشیم.
وی با اشاره به اینکه این دستورالعمل امروز نهایی و برای اجرا به شهرداری ابلاغ خواهد گردید، اظهار داشت: در مترو و اتوبوس به علت آنکه افراد در نزدیکی یکدیگر قرار دارند باید مراقبت های بیشتری صورت گیرد که در نظر داریم این دستور العمل را در دو قالب مخصوص مسافران و مخصوص راهبران و رانندگان تدوین نماییم.
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در این دستورالعمل پیشنهاد عملیاتی در مورد نصب مواد ضدعفونی کننده در هر ایستگاه مترو و اتوبوس موردتوجه قرار گرفته است، اظهار داشت: همینطور در انتها هر شیفت کاری می بایست وسایل حمل و نقل عمومی چه اتوبوس و چه مترو شستشو و ضدعفونی شود.
خداکرمی در خاتمه با اشاره به نصب سفارش های بهداشتی در ایستگاه های مترو، اتوبوس و سطح شهر برای آموزش شهروندان به شهروندان سفارش کرد که اصول و نکات بهداشت فردی را رعایت نمایند.

About Author