مطالعه محققان آلمانی نشان می دهد؛ خوردن صبحانه مفصل و شام سبک به کاهش وزن کمک می نماید

فست فود باز: مطالعه جدید نشان میدهد خوردن صبحانه مفصل از چاقی و قندخون بالا پیشگیری می کند.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، یافته های پژوهشگران دانشگاه لوبک آلمان نشان میدهد بدن در زمان بامداد بهتر قادر به فرآوری مواد خوراکی است.
به گفته پژوهشگران، بدن ما به هنگام هضم غذا برای جذب، هضم، انتقال و ذخیره مواد مغذی، انرژی تولید می کند. به این فرایند، «ترموژنز ناشی از رژیم غذایی»، گفته می شود که معیاری برای ارزیابی نحوه عملکرد متابولیسم بدن بوده و بر طبق وعده زمانی مصرف غذا متفاوت می باشد.
«جولیان ریچتر»، سرپرست تیم تحقیق، در این زمینه می گوید: «نتایج ما نشان میدهد وعده غذایی صرف شده در زمان صبحانه، بدون توجه به میزان کالری موجود در آن، دو برابر همان میزان وعده غذایی صرف شده در وعده شام، ترموژنز ناشی از رژیم غذایی تولید می کند.»
حال نتایج یک مطالعه جدید حاکی از آنست که خوردن صبحانه کامل سوزاندن کالری در پیکر شخص را بطور قابل توجهی بالا می برد. بر طبق یافته های جدید، وعده غذایی صبحانه، صرف نظر از میزان کالری آن، دو برابر بیشتر از وعده غذایی شام ترموژنز ناشی از رژیم غذایی طلب می کند. این یافته ها درباب همه افراد صدق می کند و نشان از اهمیت بالای مصرف صبحانه می دهد.
محققان با مطالعه ۱۶ مردی که در طول سه روز صبحانه کم کالری و شام پرکالری و برعکس مصرف می کردند دریافتند مصرف میزان کالری یکسان منجر به افزایش ۲.۵ برابری ترموژنز ناشی از رژیم غذایی در وعده بامداد می شود.
همچنین مطالعات نشان داد صبحانه کم کالری سبب افزایش اشتها، بویژه شیرینی جات می شود.
محققان سفارش می کنند افراد مبتلا به چاقی و همین طور افراد سالم بمنظور کاهش وزن و پیش گیری از بیماری های متابولیکی، صبحانه مفصل و شام سبک بخورند.

منبع:

About Author