استاندار سیستان و بلوچستان: ویروس کرونا از جانب مردم جدی گرفته شود

به گزارش فست فود باز ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آنچه درباره ویروس کرونا مهم می باشد اینکه بیماری جدی است و باید از جانب عموم مردم جدی گرفته شود.
احمدعلی موهبتی در ستاد مقابله با کرونای سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه باید تلاش نماییم تا کسی از خانه بیرون نیاید، اظهار داشت: از آنجایی که هدف از دورکاری کارمندان در خانه ماندن است این قبیل افراد موظفند از تلفن خانه خود پاسخگوی اداره باشند و در صورت خروج از منزل برای آنان غیبت منظور می شود. مصوب کردیم تا در بعضی دستگاه های اجرایی مدیران به ۵۰ درصد کارمندان دورکاری بدهند و یک روز در بین در محل کار حاضر شوند تا از ازدحام جمعیت در طول روز در محل کار کاسته شود.
وی اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از نظر تعداد افراد مبتلا به کرونا جزو استان های کم مبتلا است اما بستر خطر دراستان فراهم است و باید این را بپذیریم که احتمال شکل گیری پیک بیماری در این استان هم وجود دارد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: خیلی از مردم سیستان و بلوچستان خویشاوندانی در خارج از استان دارند که دامنه حضور این افراد در نقاط پرخطر مانند قم، گلستان و مشهد است.
موهبتی اضافه کرد: همینطور از سراسر کشور افرادی به سیستان و بلوچستان وارد و از اینجا خارج می شوند که نمونه آن زائرین پاکستانی هستند به صورتی که از آغاز اسفند تابحال ۴ هزار و ۵۲۸ نفر از آنان از مرز پاکستان خارج شدند. از طرفی اتباع غیر مجاز افغانستانی هم وارد این استان می شوند که همه این ترددها می تواند عامل انتشار ویروس کرونا باشد.
وی تصریح کرد: در ایام آینده به علت تعطیلات احتمال افزایش جابجایی های بین شهری بیشتر است و این مورد هم صدمه زا خواهد بود چون که افراد پس از برگشت به استان بیماری را با خود می آورند ازاین رو روزهای سختی خواهیم داشت.
موهبتی با اشاره به اینکه در این ستاد برای بدترین شرایط برنامه ریزی می نماییم، افزود: تمامی نظرات درباره این بیماری هنوز به قطعیت نرسیده توجه به هشدارهای همگانی و رعایت نکات بهداشتی هم اکنون بهترین راه برای مقابله با این بیماری است.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه دستگاه های اجرایی باید در حیطه وظایفی که این ستاد برای آنها تعیین کرده است فعالیت کنند.
موهبتی تصریح کرد: درخواست هر سه دانشگاه علوم پزشکی استان تعطیلی نمازهای جمعه و جماعات یومیه در مساجد استان است که برپایه مصوبات این ستاد تمامی مساجد سطح استان تعطیل شدند.
وی ادامه داد: دستگاه های متولی مانند سازمان میوه و تره بار، اتحادیه خبازان، مجمع امورصنفی و غیره برای تأمین نیازهای مردم باید تمهیدات لازم را بیندیشند تا مشکلی پیش نیاید.
وی افزود: برای پرداخت هایی مانند آب، برق، گاز و عوارض شهری و… هم باید از جانب دستگاه های متولی بازه سه ماهه در نظر گرفته شود که جریمه ای به مردم تعلق نگیرد.
موهبتی تصریح کرد: تمامی مساجد و اماکن تجاری پرخطر هم تعطیل شده اند و در صورت باز بودن برخورد قانونی صورت می گیرد.

About Author