فرماندار ساوه عنوان کرد: تحویل دارو درب منزل توسط بیمارستان چمران

به گزارش فست فود باز مرکزی فرماندار ساوه بر استمرار تعطیلی اصناف غیرضروری تا آخر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (۲۰ فروردین ) تاکید نمود.
علی میرزایی در جلسه پدافند زیستی استان، اضافه کرد: هرگونه تصمیم سختگیرانه و محدودیت در فعالیت مراکز صنفی و اقتصادی که صورت می گیرد در جهت حفظ سلامت کسبه و مردم و هم پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا اجرایی می شود.
وی اظهار داشت: ستاد قرارگاه استانی باید یک مصوبه واحد و جامع برای تمامی اصناف داشته باشد که در سرتاسر استان اجرا شود. بازگشایی اصناف ضروری بخصوص در نقاطی که سرپوشیده نیستند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های خاص با نظارت اصناف و علوم پزشکی بلامانع است به شرط آنکه آموزش های لازم عرضه شود.
میرزایی به کاهش آمار مبتلایان و میزان شیوع اشاره نمود و اضافه کرد: اوضاع ساوه به مراتب بهتر شده است.
وی به تداوم تشدید کنترل و استمرار مدیریت اشاره نمود و اضافه کرد: اگر بگونه ای به جامعه القا شود که از شنبه فضای جامعه به پیش از شیوع بیماری کرونا برگردد و تصمیمات سختگیرانه منتفی و تسهیل شود بطور قطع هرچه تلاش صورت گرفته هدر می رود و رشته ها پنبه می شود.
فرماندار ساوه به اقدام بیمارستان تأمین اجتماعی شهید چمران در خصوص عرضه خدمات غیرحضوری به بیماران اشاره نمود و اضافه کرد: در این مرکز درمانی سازوکاری فراهم گشته است تا بیماران بدون رفتن به بیمارستان داروی مورد نیاز خویش را در مقابل درب منزل دریافت نمایند و تابحال افزون بر ۵۰۰ نفر از شهروندان از این خدمت برخوردار شدند که عامل مهمی در کاهش رجوع مردم به بیمارستان ها شده است و پیشنهاد می شود که در مورد اصناف هم به همین شیوه عمل شود.
وی خواهان افزایش تحمل و تاب آوری مردم برای استمرار تصمیمات سختگیرانه شد و اضافه کرد: شدت کنترل و نظارت از روزهای قبل جدی تر شود و مردم بدانند که کرونا همچنان هست و شکست کامل نخورده است.
میرزایی با اشاره به اینکه ضدعفونی و سمپاشی مانند گذشته بخصوص در کانون های پرخطر ادامه یابد و پیشگیری و کنترل همچنان لزوم دو چندان دارد، اضافه کرد: باید کوشش کرد وضعیت ساوه همچنان در حال تثبیت مانده و ورودی و خروجی آوه همچنان مسدود باقی بماند.

About Author