یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: مردم مطمئن باشند با اهدای خون کرونا نمی گیرند

به گزارش فست فود باز یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با درخواست از مردم برای اهدای خون اظهار داشت: خیال مردم راحت باشد که با اهدای خون کرونا نمی گیرند؛ چون در مراکز مربوطه پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت می شود.
بشیر خالقی در گفت و گو با ایسنا، اظهار نمود: مردم همیشه در اهدای خون همراهی لازم را داشته اند اما پس از شیوع ویروس کرونا این مساله تحت تاثیر قرار گرفت؛ پس لازم است سازمان انتقال خون بوسیله رسانه ها به خصوص صدا و سیما در این زمینه اطلاع رسانی کرده و به مردم این اطمینان را بدهد که در مراکز مربوطه پروتکل های بهداشتی رعایت می شوند.
وی ادامه داد: اساسا در شرایط فعلی اهدای خون لازم است و انتظار ما از مردم همراهی چون گذشته می باشد البته که باید سازمان انتقال خون بوسیله رسانه ها این اطمینان را به مردم بدهد که با اهدای خون کرونا نمی گیرند چون اساسا کرونا ربطی به اهدای خون ندارد.
این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر فاصله گذاری مناسب در مراکز انتقال خون رعایت شود اساسا کسی کرونا نخواهد گرفت؛ کما این که در این مراکز هم پرستاران حاضر با ماسک و دستکش و رعایت پروتکل های بهداشتی از مردم خون می گیرند اساسا کسی که کرونا دارد در آن مرکز پذیرش نمی شود؛ پس مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند و همچون گذشته برای اهدای خون همراهی کند.

منبع:

About Author