معاون کل وزیر بهداشت: به علت ترس از کرونا، مراقبت های معمولی بهداشتی را به تعویق نیندازید

به گزارش فست فود باز خوزستان معاون کل وزیر بهداشت اظهار داشت: به هیچ عنوان شهروندان به علت ترس از کرونا واکسیناسیون فرزندان، مراقبت های دوران حاملگی یا مراقبت های بیماران دارای بیماری های زمینه ای شامل دیابت و قندخون و فشار خون و از این قبیل را به تعویق نیندازند و حتما با رعایت موازین بهداشتی تمام این موارد را در زمان تعیین شده انجام دهند.

ایرج حریرچی که از روز گذشته، سوم اردیبهشت ماه به خوزستان سفر کرده است، در جلسه ستاد استانی مبارزه با کروناویروس در مورد ارزیابی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار داشت: خوشبختانه در چند هفته اخیر در اغلب استان ها روند نزولی بیماری را شاهد بودیم که نتیجه اقدامات مناسب برای فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی بوده است.

به گزارش فست فود باز به نقل از وبدا خوزستان، معاون وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: پس از ۱۵ فروردین که بخشی از بازگشایی ها صورت گرفت، نگرانی هایی در مورد کاهش فاصله گذاری و بازگشت بیماری وجود داشت، ولی هم اکنون استان خوزستان با عملکرد مطلوب توسط استانداری و تلاشهای مدافعان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از لحاظ جمعیت ۱۰۰۰ نفری جزو ۵ استان پایین کشور بوده است ولی متاسفانه در طول چند روز اخیر مشخصاً در طول یک هفته اخیر تعداد بستری ها در اهواز افزوده شده است.

وی افزود: طبق برآوردهای اولیه در مبتلا شدن به کرونا، کاهش رعایت فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش تعداد بیماران شده که کمی نگران کننده است.

حریرچی اظهار نمود: پارسال روزانه ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار بار رجوع مردم به سیستم بهداشتی درمانی در طور روز به صورت حضوری انجام شده است که شامل رفتن به پزشک و بهورز، مراقب سلامت، آزامایشگاه، رادیولوژی و… بوده است. متاسفانه به علت انتشار کرونا ویروس و وجود بعضی از شایعات در جامعه، روند مراجعات به صورت عادی به صورت قابل توجهی کاهش یافته است. در بعضی موارد بیشتر از ۸۰ درصد و گاهی ۴۰ تا ۶۰ درصد کاهش موارد دیده شده است.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به وجود بیشتر از یک میلیون و ۳۰۰ مادر آبستن در کشور سفارش کرد: به هیچ عنوان شهروندان به علت ترس از کرونا واکسیناسیون فرزندان، مراقبت های دوران حاملگی یا مراقبت های بیماران دارای بیماری های زمینه ای شامل دیابت و قندخون و فشار خون و از این قبیل را به تعویق نیندازند و حتما با رعایت موازین بهداشتی تمام این موارد را در زمان تعیین شده انجام دهند.

معاون کل وزیر بهداشت افزود: با عنایت به اقدامات ایمنی مختلف که در بیمارستان های دولتی دانشگاهی و غیر دولتی انجام می شود، با آمادگی کامل در جهت مراجعات معمولی البته به جز استثنائاتی در زمینه دندانپزشکی و جراحی های زیبایی، شهروندان این اطمینان را داشته باشند که مراقبت های بهداشتی و حفاظتی در مقابله با کرونا انجام می شود، ازاین رو تمام مراجعات معمولی خویش را انجام دهند تا بتوان بیماری حاد تنفسی ناشی از ویروس کرونا را را ریشه کن کرد. مهمترین بیماری های کشور، بیماری های غیر واگیر همچون بیماری های قلبی عروقی مثل دیابت و سرطان هستند.

حریرچی افزود: بیشتر از اپیدمی کروناویروس، اپیدمی شایعات و اخبار نادرست و سفارش های نادرست را داریم که سفارش می شود مردم با هوشیاری کامل به این شایعات توجه نکنند. این موارد مختص کشور ایران نیست و در کشورهای دیگر هم وجود دارد. خواهش می کنم در این حوزه روشنگری شود تا صدمه وارده به مردم به حداقل ممکن برسد.

About Author