عرضه خدمات دندانپزشکی اورژانسی تا عادی شدن شرایط کرونا

به گزارش فست فود باز دبیر کمیته علمی تخصصی دندانپزشکی ستاد مبارزه با کرونا تصریح کرد که طبق مصوبه جدید کمیته مشورتی تخصصی دندانپزشکی ستاد کرونا، عرضه خدمات دندانپزشکی صرفا به صورت اورژانس و ضروری و طبق دستورالعمل ابلاغی این کمیته خواهد بود و دستگاه های مسئول ذیربط، ملزم به تأمین وسایل حفاظت شخصی دندانپزشکان خواهند بود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بهزاد هوشمند – دبیر کمیته علمی تخصصی دندانپزشکی ستاد مبارزه با کرونا با بیان مصوبه جدید این کمیته اضافه کرد: برپایه مصوبه قبلی این کمیته و طبق دستورالعمل ابلاغ گردیده به دانشگاه های علوم پزشکی و برپایه نیازهای کشور، مراکز دولتی و خصوصی منتخب و مطب هایی که درخواست شان به تائید معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی برسد، می توانند با رعایت دقیق دستورالعمل ابلاغی خدمات اورژانس و ضروری را عرضه نمایند.
وی با اشاره به مصوبه این کمیته و اهمیت بکارگیری فعالیتهای نظارتی به منظور اجرای هرچه بهتر این دستورالعمل تصریح کرد: مقرر شد در سامانه salamat.gov.ir یک پلت فرم دندانپزشکی طراحی شود تا همکاران دندانپزشک با رفتن به آن برای انجام خدمات ضروری و اوژانسی دندانپزشکی اعلام آمادگی کنند.
هوشمند، حفظ سلامت بیماران و کارکنان خدمات دندانپزشکی در شرایط کرونا را از اولویت های این کمیته برشمرد و خاطرنشان کرد: تا زمان رسیدن به شرایط عادی در سطح کشور، صرفاً خدمات دندانپزشکی اورژانس و ضروری و مطابق مفاد احصا شده در دستورالعمل عرضه خواهد شد.
دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی اضافه کرد: طبق مصوبه جدید، تأمین وسایل حفاظت شخصی دندانپزشکان محترم همچون تعهدات دستگاه های ذیربط است. بنابراین مقرر شد دانشکده های دندانپزشکی، اقلام مورد نیاز خویش را با مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و از راه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور دریافت کنند و دندانپزشکان هم اقلام مورد نیاز خویش را از راه شرکت های مورد تائید اداره کل تجهیزات پزشکی فراهم نمایند. همینطور نظارت بر حسن اجرای این مصوبه بر عهده روسای دانشکده های دندانپزشکی کشور خواهد بود.

About Author