زالی هشدار داد؛ بازگشایی رستوران ها به شکل پیش از کرونا خطرناک می باشد

به گزارش فست فود باز فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، نسبت به تبعات و خطرات بازگشایی رستوران ها به شکل متعارف قبلی اخطار داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، علی رضا زالی، اظهار داشت: باز شدن رستوران ها به شکل کاملاً متعارف قبلی خود و در شرایطی که در تهران و طی روزهای اخیر با موج پیش رونده ای از بازگشایی ها روبرو می باشیم، امکان دارد امواج جدیدی از بیماری را در تهران رقم زده و مهار و کنترل بیماری را سخت تر کند. وی درباره نحوه فعالیت رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، اظهار نمود: بر مبنای مصوبه ستاد ملی کرونا مراکز تهیه و توزیع غذا و به صورت خاص رستوران ها جزو مشاغل پرخطر طبقه بندی شده اند و بر مبنای تصمیم قبلی ستاد ملی مقرر است که حداقل تا ۱۵ اردیبهشت تصمیم جدیدی در خصوص بازگشایی مشاغل پرخطر اتخاذ نشود. زالی، هر گونه تغییر جدید در روند فعالیت مشاغل پرخطر را منوط به تصمیم گیری و مصوبه بعدی ستاد ملی کرونا دانست و اظهار داشت: با این وجود مانند سابق سفارش ما این است که اگر تصمیمی در ارتباط با بازگشایی مراکزی که جنبه رستوران دارند گرفته می شود، صرفا به صورت غذای بیرون بر باشد. وی با اشاره به اینکه به صورت معمول و در گذشته هم رستوران ها در ماه مبارک رمضان به جز در ساعات پس از افطار فعالیتی نداشتند، اظهار نمود: سال جاری و با عنایت به مسائل در رابطه با همه گیری کرونا، مانند سابق پیشنهاد ما این است که مراکز تهیه و توزیع غذا و رستوران ها صرفا به صورت بیرون بر عمل کنند. زالی در ارتباط با پیشنهاد ستاد ملی کرونا در تهران، خاطرنشان کرد: اگر هم تصمیمی در ارتباط با بازگشایی رستوران ها اتخاذ شود، پیشنهاد ما در تهران این است که رستوران ها مطلقاً به صورت تجمعی باز نشوند و صرفا به صورت بیرون بر فعالیت کنند. به عبارت دیگر رستوران ها در همان مقطع مجاز فعالیت یعنی از افطار تا سحر مانند تصمیم قبلی به صورت بیرون بر نسبت به توزیع مواد غذایی عمل کنند. وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مشاغل باید حتما با سرعت تدریجی تر و با رعایت تمامی ملاحظات بهداشتی صورت گیرد، اضافه کرد: همانگونه که هر ساله معاونان بهداشتی در روزهای ماه مبارک رمضان نظارت های بهداشت محیطی خویش را افزایش می دادند، سال جاری هم مطابق پروتکل ابلاغی وزارت بهداشت این نظارت ها در زمینه تهیه و توزیع مواد غذایی در کل کشور و همچون استان تهران افزوده می شود. فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با نحوه برخورد با فعالیت غیرمجاز رستوران ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اظهار داشت: هنوز تصمیم جدیدی در خصوص تغییر مصوبه ستاد ملی در مورد بازگشایی رستوران ها ابلاغ نشده و طبق مصوبه قبلی ستاد، رستوران ها همچنان جزو مشاغل پرخطر تلقی می شوند، ازاین رو برای اظهار نظر جدید باید منتظر جلسه بعدی ستاد ملی و ابلاغ پروتکل جدید باشیم.

زالی اظهار داشت: سفارش ما این است که در ماه مبارک رمضان حداقل در شهر تهران تغییر جدیدی در فعالیت رستوران ها اتفاق نیفتد و مانند ایام اخیر، در زمان افطار به صورت بیرون بر فعالیت کنند.

About Author