به گزارش فست فود باز همزمان با کاهش محدودیت های اعمال شده برای پیشگیری از گسترش کرونا در بحرین، عربستان سعودی برای نقض کنندگان قوانین قرنطینه در کشور مجازات های بیشتری را تصویب کرده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت بحرین اعلام نمود که مغازه ها و شرکت های صنعتی می توانند از روز پنج شنبه بازگشایی شوند اما رستوران ها جز برای عرضه ی سرویس به صورت بیرون بر مجاز به فعالیت نیستند.
دولت بحرین در اواخر ماه مارس مغازه ها و مشاغل غیرضروری را تعطیل و ورود مسافران خارجی را ممنوع اعلام نمود و برخلاف بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، مبادرت به قرنطینه سراسری کشور نکرد.
مقامات وزارت بهداشت بحرین در یک کنفرانس خبری اعلام نمودند که افراد در خارج از خانه باید از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به محدودیت های پیشگیرانه احترام بگذارند. سینماها، اماکن ورزشی و سالن ها هم چنان بسته باقی خواهد ماند.
تعداد کل موارد قطعی مبتلا شدن به کرونا در بحرین به ۳ هزار و ۷۲۰ نفر و شمار قربانیان هم ۸ نفر گزارش شده است. شمار کل مبتلایان در شش کشور عربی حوزه ی خلیج فارس به بیشتر از ۷۸ هزار نفر و تعداد جان باختگان به ۴۳۰ نفر رسیده است.
مقامات در عربستان سعودی همزمان با بازگشایی بازارها و فروشگاه های بزرگ در هفته ی گذشته اعلام نمودند که مجازات های جدیدی را برای شهروندانی که اقدامات پیشگیرانه را نادیده می گیرند، تصویب کرده است.
تعداد کل موارد قطعی مبتلا شدن به کرونا در عربستان سعودی تابحال حدود ۳۲ هزار نفر گزارش شده است که ۲۰۹ مورد فوتی را هم به ثبت رسانده است.
بحرین در این هفته مبادرت به اضافه نمودن ۵۰۰ تخت مراقبت های ویژه در سیستم بهداشت و درمان کشور برای موارد بحرانی و یک واحد مراقبت های ویژه در بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۱۵۲ تخت کرده است.

About Author