تحقیق جدید نشان می دهد؛ غذا خوردن پیش از خواب چربی سوزی را می کاهد

به گزارش فست فود باز تحقیق جدید نشان داده است صبحانه خوردن و پرهیز از خوردن غذا در اواخر شب بهترین شیوه چربی سوزی و کاهش وزن می باشد.

به گزارش فست فود باز به نقل از مهر، مطالعه جدید محققان دانشگاه واندربیلت تنسی تأیید می کند که تنها میزان کالری مصرفی در اضافه وزن تاثیر ندارد بلکه زمان غذاخوردن هم تأثیرگذار است.
این یافته ها به ساعت بیولوژیکی بدن مرتبط می باشد که دانشمندان به آن ریتم شبانه روزی می گویند. ساعت درونی بدن، صدها فرآیند همچون خواب و غذاخوردن، دمای بدن و میزان هورمون ها را تنظیم می کند.
تحقیقات نشان داده است اختلال در ریتم شبانه روزی نظیر شیفت های کاری، بر سلامت تاثیر گذاشته و عوارضی مانند چاقی به همراه دارد.
این عوارض سلامت امکان دارد ناشی از اختلال در الگوی تغذیه باشد که مبین این است که زمان بندی مصرف مواد غذایی بر بدن تاثیر می گذارد.
در این مطالعه، محققان متابولیسم شش فردی که در ساعات مختلف روز غذا می خوردند را تحت بررسی قرار دادند. تمامی شرکت کنندگان ۵۰ سال به بالا بوده و در معرض ریسک اختلالات متابولیکی قرار داشتند. همه آنها سه وعده در روز در چارچوب دو جلسه ۵۶ ساعتی جداگانه غذا می خوردند.
در یکی از جلسات، شرکت کنندگان صبحانه، ناهار، و شام خوردند. در جلسه دیگر شرکت کنندگان صبحانه نخوردند اما در عوض در آخر شب، یک وعده غذایی اضافی دریافت نمودند.
صبحانه (ساعت ۸ صبح) و میان وعده آخرشب (۱۰ شب) هر دو حاوی ۷۰۰ کالری بوده و از لحاظ ارزش غذایی با یکدیگر برابر بودند.
محققان دریافتند زمان بندی مصرف غذا تاثیر قابل توجهی بر میزان چربی سوزی شرکت کنندگان داشت. میزان چربی سوزی شرکت کنندگان در زمانیکه میان وعده در آخر شب می خوردند به مراتب کمتر بود.
«کارل جانسون»، سرپرست تیم تحقیق، در اینباره می گوید: «ما دریافتیم میان وعده آخرشب توانایی بدن را در تجزیه چربی می کاهد. به عبارت دیگر، شرکت کنندگانی که صبحانه خوردند در مقایسه با زمانی که میان وعده آخر شب خورده بودند، به طورمیانگین ۱۵ گرم چربی بیشتری در طول ۲۴ ساعت سوزاندند. به مرور زمان این روند می تواند منجر به تجمع چربی شود.»
این یافته ها مبین ان است که عدم خوردن خوراکی از زمان شام تا صبحانه به مراتب بهتر از شیوه حذف صبحانه برای کاهش وزن می باشد.

About Author