رکورد مرگ بر اثر کرونا ظرف ۲۴ ساعت در مکزیک و برزیل

فست فود باز: در عرض یک روز برزیل و مکزیک بالاترین رقم مرگ و میر در اثر کووید ۱۹ را ثبت کردند و در هریک از این دو کشور در ۲۴ ساعت بیش از هزار نفر جان باخته اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در آمریکای لاتین کرونا همچنان قربانی می گیرد. برمبنای آمار مقامات رسمی دو کشور مکزیک و برزیل تعداد کشته شدگان بر اثر بیماری کووید ۱۹ ظرف یک روز (از سوم تا چهارم ژوئن) بالاترین حد در تمامی دوران شیوع ویروس کرونا بوده است.
بنا بر آمار به روز شده سایت “ورلدامتر” در مکزیک مجموعا تابحال ۱۲ هزار و ۵۴۵ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان خودرا از دست داده اند. تنها در ۲۴ ساعت ۱۱۰۰ مرگ جدید بر اثر این بیماری ثبت شده است که ۴۷۰ مورد بیشتر از روز قبل است. همین طور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا هم اکنون در مکزیک ۱۰۵ هزار و ۶۸۰ نفر است.
به رغم آمار تصاعدی مبتلاشدن به کرونا و مرگ و میر در اثر آن دولت مکزیک در آغاز هفته جاری برخی محدویت های اعمال شده برای مقابله با کرونا را لغو نمود. بعنوان مثال بعضی از کارهای خدماتی غیر ضروری می توانند کارشان را از سر بگیرند.
رئیس جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور از یک “وضعیت جدید” سخن گفته که کشورش باید خودرا برای آن آماده کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه در برزیل نیز بنا بر اعلام مقامات دولتی، در ظرف یک روز ۱۳۵۰ نفر در اثر بیماری کووید ۱۹ جان باخته اند. این تعداد فوت شده در عرض یک روز تا کنون در این کشور سابقه نداشته است.
بنا بر آمار ورلدامتر تعداد فوت شدگان بر اثر کووید ۱۹ در برزیل به ۳۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده و بیش از ۶۱۵ هزار تن نیز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
بدین ترتیب برزیل بعد از آمریکا دومین کشور از نظر آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان است.
این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام نمود که کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی هنوز به نقطه اوج مبتلاشدن به کرونا نرسیده اند.
با این وجود رئیس جمهور برزیل همچنان به سختی مقابل برقراری محدودیت برای مبارزه با کرونا مقاومت می کند. او همیشه مخالف برقراری محدودیت خروج از خانه بوده و کرونا را تنها “یک گریپ ساده” می نامد.
در بعضی از مناطق کشور، مقامات محلی به صورت خودسرانه مبادرت به برقراری برخی محدودیت ها کرده اند. بعنوان مثال در استان باهیا از روز چهارشنبه خروج از خانه ممنوع شده است.
به گزارش دویچه وله، هم در برزیل و هم در مکزیک تعداد واقعی مبتلایان به کرونا بسیار بالاتر از آمار اعلام شده است چونکه هیچ یک از این دو کشور از تجهیزات کافی پزشکی برای انجام تست کرونا برخوردار نیستند.

منبع:

About Author