اخطار نسبت به توزیع زودهنگام واکسن کرونا در آمریکا

به گزارش فست فود باز متخصص ارشد بیماری های عفونی در آمریکا نسبت به تایید و توزیع زودهنگام واکسن کروناویروس جدید در این کشور اخطار داده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در ایالات متحده اظهار داشت: هر گونه اقدام برای تایید و توزیع واکسن کروناویروس قبل از آنکه ایمنی و اثربخشی آن در آزمایشات جامع تایید گردد، می تواند به تلاشهای صورت گرفته در تولید واکسن های دیگر صدمه وارد کند.
این در حالیست که اخیرا شبکه خبری سی ان ان به نقل از دو منبع اعلام نموده که مقامات کاخ سفید در نظر دارند تا به استفاده اولیه اضطراری واکسن کرونا در این کشور قبل از آنکه آزمایشات گسترده روی آن به پایان برسد، مجوز دهند.
در همین رابطه مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی در ایالات متحده این اقدام را ایده مطلوبی ندانست و تصریح کرد: اعطای مجوز به استفاده اولیه اضطراری واکسن کرونا قبل از تایید اثربخشی آن امری مطلوب نمی باشد و می تواند به تلاشهای صورت گرفته در تولید واکسن های دیگر صدمه وارد کند.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، هم اکنون چندین واکسن کرونا در آمریکا در مرحله تست و آزمایش قرار دارد و شرکت های داروسازی در تلاش هستند تا هرچه زودتر به واکسنی موثر دست یابند که در صورت تایید اثربخشی واکسن، توزیع آن به سرعت شروع می شود.

منبع:

About Author