معاون سازمان تامین اجتماعی: تراز هزینه ها و منابع سازمان تامین اجتماعی مثبت است

به گزارش فست فود باز مرکزی معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: سال قبل میزان مصارف و هزینه های ماهانه این سازمان ۹۶۰۰ میلیارد تومان بود که قسمتی از آن به صورت استقراضی تامین می شد، اما حالا تراز منابع و هزینه های این سازمان مثبت شده است.
عادل دهدشتی روز یکشنبه ۱۳ مهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار نمود: بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور از تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند، در شرایط امروز یکی از مهمترین فاکتورها و مولفه های سازمان، منابع و مصارف است که در یک سال اخیر در این خصوص کوشش های زیادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: باوجود افزایش چشم گیر هزینه ها در ۶ ماهه ابتدایی امسال، سازمان تامین اجتماعی الان هیچ مطالبه و بدهی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ندارد و بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی پرداخت شده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد: همین طور از شروع امسال میزان مصارف و هزینه ماهانه سازمان تامین اجتماعی بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که تمامی این هزینه ها از محل منابع این سازمان تامین می شود.
دهدشتی درباب متناسب سازی حقوق بازنشستگان بیان کرد: این مطالبه به حق، سال قبل محقق شد که اقدام موثر و مناسبی جهت توزیع عادلانه منابع بشمار می رود.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی مجموعه بسیار بزرگ و سرمایه ملی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد؛ باتوجه به گستردگی این سازمان و بهره مندی آحاد جامعه از آن، می طلبد که بیش از پیش مورد توجه باشد.
علی اکبر کریمی اضافه کرد: این سازمان به امانت در اختیار ما قرار دارد و هر تصمیمی که امروز سبب به خطر افتادن آینده این صندوق شود خیانتی در حق نسل های آینده خواهد بود.
وی افزود: در همین راستا پشتیبانی از این صندوق مورد توجه مجلس بوده و باید در حوزه تدوین قوانین و برنامه های توسعه، این سازمان بیش از پیش مورد توجه و حمایت باشد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیحان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: میزان بدهی دولت به این سازمان بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که نشان میدهد دولت بار سنگینی بر دوش این سازمان قرار داده و ممکنست آینده صندوق به خطر بیفتد.
کریمی افزود: امسال واگذاری سهام برخی از شرکت های دولتی به میزان ۳۲ هزار میلیارد تومان در هیئت دولت تصویب گردید که با این اقدام قسمتی از بدهی های دولت به سازمان پرداخت گردید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، معاون اقتصادی استاندار مرکزی نیز اضافه کرد: تامین اجتماعی بزرگترین نهاد خدمت رسانی است که در شرایط فعلی اقتصادی به جهت مشکلات حوزه تولید، در تامین اعتبارات با محدودیت هایی روبه رو شده است.
سعید فرخی بیان کرد: بیمه تامین اجتماعی باید انتظارات تولیدکنندگان و عامه مردم را برآورده کند، ارائه خدمت در این سازمان از درمان تا بازنشستگی است.
وی اشاره کرد: استان مرکزی در زمینه رضایتمندی مردم از بیمه رتبه ۱۸ در کشور را داشته، اما در سه فصل گذشته با ارائه خدمات مطلوب رتبه نخست در کشور را کسب کرده است.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، در این مراسم از زحمات محمدرضا بیدهندی تجلیل و علیرضا حسینی بعنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی معارفه شد.

منبع:

About Author