تاثیر مصرف تخم مرغ بر خطر مبتلاشدن به دیابت

متخصصان سلامت در یک مطالعه جدید هشدار دادند: مصرف یک عدد تخم مرغ در روز خطر مبتلاشدن به دیابت را تا ۶۰ درصد می افزاید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، پژوهشگران استرالیایی با مطالعه روی ۸۵۴۵ بزرگسال چینی دریافتند که بین مصرف زیاد تخم مرغ و افزایش سطح قند خون ارتباط وجود دارد.
این درحالیست که قبل از این نتایج مطالعات حاکی از آن بود که مصرف تخم مرغ خطر مبتلاشدن به دیابت را می کاهد.
این تحقیقات جدید نشان میدهد که مصرف منظم تخم مرغ در روز، فرد را مستعد مبتلاشدن به بیماری دیابت می کند و این شرایط زمانی رخ می دهد که قند خون فرد بیش از اندازه بالا باشد.
پژوهشگران استرالیایی اظهار داشتند: رژیم غذایی یک عامل شناخته شده و قابل تغییر است که به بروز دیابت نوع ۲ کمک می نماید بدین سبب شناخت طیف وسیعی از شاخصهای غذایی که ممکنست بر شیوع فزانیده این بیماری تاثیر بگذارد، حائز اهمیت می باشد.
در حالی که ارتباط بین مصرف تخم مرغ و دیابت اغلب از موضوعات مورد بحث بوده، این مطالعه با هدف ارزیابی مصرف تخم مرغ در طولانی مدت و خطر مبتلاشدن به دیابت انجام شده است.
در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۸۵۴۵ فرد بزرگسال در چین در فاصله سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹ مورد بررسی قرار گرفت. از این افراد درخواست شد تا میزان مصرف تخم مرغ را ثبت کنند. همین طور تشخیص بیماری دیابت در آنان برمبنای نتیجه تست انجام گرفته در سال ۲۰۰۹ بوده است.
به گزارش روزنامه دیلی میل، این تیم تحقیقاتی مشاهده کرد: مصرف زیاد تخم مرغ در دراز مدت – بیش از ۳۸ گرم در روز – احتمال مبتلاشدن به دیابت را در میان بزرگسالان چینی حدود ۲۵ درصد افزایش داده است. اما در بزرگسالانی که بیش از ۵۰ گرم یا معادل یک تخم مرغ در روز مصرف داشتند خطر مبتلاشدن به این بیماری حدود ۶۰ درصد بوده است. همین طور بگفته پژوهشگران این خطر در زنان در مقایسه با مردان بیشتر است.

About Author