معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت تشریح کرد داروهای بیماران کرونا که تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

به گزارش فست فود باز معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، مهدی رضایی اظهار داشت: مبنای عملکرد سازمان بیمه سلامت برای پوشش داروها و خدمات بیمه شدگان مبتلا به کرونا دستورالعمل های تدوین شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.
وی ادامه داد: این دستور العمل از شروع شیوع این بیماری، بروز رسانی شده و جهت اجرا ابلاغ گردیده است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اشاره کرد: به همین دلیل و به سبب ابلاغیه معاون درمان وزارت بهداشت درباب نسخه هشتم راهنمای تشخیص و درمان کووید -۱۹، داروهای هیدروکسی کلروکین سولفات و کلروکین فسفات در بخش سرپائی و داروهای اینترفرون بتا در بخش بستری، برای بیمه شدگان مبتلا به کرونا تحت پوشش قرار دارند.
وی گفت: این داروها قبل از این نیز در لیست تعهدات سازمان قرار داشته اند که به سبب این ابلاغیه، برای درمان کووید ۱۹ نیز پذیرش و پرداخت می شود.
بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، رضایی اشاره کرد: همین طور از تاریخ ۲۵ آبان امسال، به سبب ابلاغیه مقام عالی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مصوبه هفتاد و نهمین جلسه شورای عالی بیمه سلامت کشور، داروهای فاویپیرواویر و رمدسیویر، جهت درمان کووید ۱۹ مبتنی بر پروتکل های وزارت بهداشت، از تاریخ مذکور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت اضافه کرد: سایر داروهای مورد استفاده شامل داروهای مسکن، ضد سرفه، ضد تهوع، داروهای ضد انعقاد و آنتی بیوتیک برمبنای لیست تعهدات بیمه پایه و طبق مفاد راهنمای تجویز ابلاغی، برای درمان این بیماران، پرداخت می شود.

منبع:

About Author