آخرین وضعیت آماری کرونا در فارس؛ زیر ۵۰ سال بیشترین مبتلا شدن بالای ۶۰ سال بالاترین مرگ

فارس به استناد گزارش های آماری، هیچ یک از افراد جامعه در مقابل کروناویروس مصون نیست، اما بعضی از افراد با عنایت به میزان مواجهه با شرایط سخت یا مشکلات و بیماری های جسمی، حساس تر هستند، بنابراین بیشتر مبتلایان به کووید۱۹ در ارتباط با گروه سنی زیر ۵۰ سال یعنی گروه فعال جامعه است.
برپایه گزارش های آماری اعلام و انتشار یافته از جانب دانشگاه علوم پزشکی شیراز، حدود ۸۲ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹، از آغاز شیوع این بیماری تابحال در استان فارس را افراد زیر ۵۰ سال می سازند، اما بیشترین موارد فوت براثر این بیماری یا عوارض آن، در گروه سنی بالاتر از ۶۰ سال ثبت شده است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز دوشنبه ۸ دی در جمع خبرنگاران، ضمن تایید این آمار، اظهار داشت: میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در استان فارس، ۴۳ سال است که نسبت به موج اول این بیماری، کاهش را نشان داده است.
دکتر عبدالرسول همتی با بیان اینکه، بیشتر قربانیان بیماری کووید۱۹ در فارس، مانند میانگین کشوری در ارتباط با افراد دارای بیماری زمینه ای و سالمندان است، اظهار داشت: برپایه تحلیل های آماری، میانگین سنی قربانیان کرونا در استان فارس ۶۹ سال تعیین شده که نسبت به موج اول بیماری، افزایش داشته است.
همتی با اشاره به اینکه بالغ بر ۸۲ درصد از کل بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در فارس، در ارتباط با گروه سنی زیر ۵۰ سال بوده اند، تصریح کرد: استان فارس حدود ۱۳ درصد از کل مبتلایان به کووید ۱۹ کشور را به خود مختص کرده است.
۱۳ درصد مبتلایان و ۵ درصد فوت شدگان فارسی بوده اند
او با یادآوری اینکه میزان تست های انجام شده از آغاز شیوع این بیماری تابحال در فارس نسبت به سایر استان ها، بیشتر بوده است، اظهار داشت: با وجودیکه ۱۳ درصد مبتلایان تشخیص داده شده، در ارتباط با فارس بوده، اما خوشبختانه تنها ۵ درصد کل قربانیان کرونا در ارتباط با استان فارس است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همینطور اضافه کرد که ۹.۵ درصد از کل قربانیان بیماری کرونا در استان فارس در ارتباط با افراد گروه سنی زیر ۵۰ ساله ها بوده است.
همتی همینطور اظهار داشت: در استان فارس از آغاز شیوع کروناویروس تا کنون، نزدیک به ۵۴۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که ۱۶۰ هزار و ۹۴۰ مورد از این تست ها مثبت بوده است.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه از کل بیماران مبتلا به کرونا در فارس، بالغ بر ۱۵۶ هزار نفر بهبود یافته اند، اظهار داشت: الان ۴۴۱ بیمار که آزمایش آنها مثبت شده است در بیمارستان ها بستری هستند و ۱۵۱ نفر از آنان به علت شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارند.
نزدیک شدن شمار قربانیان به عدد ۳۰۰۰ نفر
همتی با اشاره به اینکه شوربختانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ بیمار مبتلا به کرونا در فارس جان باختند، از اینکه آمار فوتی ها هم همانند شمار موارد مبتلا شدن و بستری، روندی کاهشی داشته است، ابراز خرسندی و افزود: با اضافه شدن موارد فوتی جدید، جمع کل قربانیان کرونا در فارس به ۲۹۹۳ نفر رسیده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه هنوز وضعیت شیوع بیماری کرونا را نمی توانیم پایدار تلقی نماییم، از مردم خواست با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها، رعایت فاصله فیزیکی و خودداری از حضور در دورهمی های خانوادگی و تجمعات در کاهش زمینه های مبتلا شدن به این بیماری سهیم شوند.

منبع:

About Author