عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد تولید انبوه واکسن کرونای ایرانی در سال آینده

زنجان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم که خرداد یا تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم.
سید مرتضی خاتمی شامگاه روز گذشته (۱۷ دی ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان ماه نشان، فقر فرهنگی و اقتصادی را یکی از اشکالات اساسی جامعه دانست و اظهار نمود: متاسفانه فرهنگ مهجور مانده و ازاین رو اساسا خیلی از مشکلات اقتصادی کشور، در ارتباط با فقر فرهنگی است.
وی ضمن اشاره به وضعیت کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: در راه پایانی تولید واکسن کرونای ایرانی هستیم و این هم مایه مباهات است، هر چند ایران در تولید واکسن نو پدید نیست؛ چونکه ما تاریخ ۱۰۰ ساله در تولید واکسن در موسسات رازی و انستیتوپاستور ایران ثبت کرده ایم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دستیابی دانشمندانی ایرانی به واکسن کرونا تاخیر بوجود آمد و این در شرایطی است که باید پیش از آخر سال جاری به تولید انبوه واکسن می رسیدیم، اظهار داشت: فاز انسانی یکی از شرکت ها با موفقیت در حال ادامه است و امیدواریم که خرداد و یا تیرماه سال آینده به تولید انبوه واکسن داخلی کرونا برسیم که این خود می تواند یک پیام مهم برای همه جهانیان باشد.
خاتمی با تکیه بر اینکه مهم ترین جهاد برای مقابله با آمریکا، جهاد علمی است، بیان نمود: این نوع جهاد را این روزها در حوزه های مختلف همچون فعالیت شرکتهای دانش بنیان و استارت آپ ها که حرکت های خلاقانه و ابتکارانه را در ابعاد گوناگون انجام می دهند، شاهد می باشیم.
وی ضمن اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۰ حرف و حدیث فراوانی داشته و شاید در منابع پیشبینی شده مبالغه هایی باشد، خاطرنشان کرد: وقتی گفته می شود بودجه استان زنجان ضعیف دیده شده، کاملاً دلیلش مشخص است؛ چونکه زیر ۴۰ درصد از درآمدهای استان به خود استان برمی گردد و این در شرایطی است که خیلی از درآمدهای استان ها به سایر استان هایی که هیچ درآمدی ندارند، داده می شود.
نماینده مردم ماه نشان و ایجرود در خانه ملت، با اشاره به اینکه برای حل مشکلات مردم منطقه، به جای فرافکنی باید چاره ای اندیشید، اضافه کرد: بهترین کار ممکن در شرایط کنونی حفظ وحدت است و ازاین رو باید دست برادری به سمت هم دراز کرده و برای تعالی شهرستان تلاش مضاعفی نماییم.
این مسئول با اشاره به اینکه پروژه پتروشیمی در ایجرود یک پروژه زخمی است و نمی توان این پروژه را متوقف کرد، افزود: برای هر بخش باید سند جامع داشته باشیم، مثلا سند جامع آب، انرژی و راه؛ چونکه بدون چشم انداز و سند جامع نمی توان در کشور حرکت کرد.

About Author