سفارش های ضدکرونایی وزارت بهداشت جهت استفاده از مترو

سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اشاره به سفارش هایی جهت استفاده از مترو و وسایل حمل و نقل عمومی، اظهار داشت: یکی از راه های گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ازدحام افراد در مکان های سرپوشیده است.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، اظهار داشت: همانطور که می دانید یکی از راه های گسترش زنجیره انتقال ویروس کرونا، ازدحام افراد در مکان های سرپوشیده است. بر این اساس رعایت سفارش های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو از اهمیت خاصی برخودار است.

وی اضافه کرد: سفارش ما به مردم این است که در صورت استفاده از مترو حتما از ماسک بهره برده و نسبت به رعایت اصول فاصله گذاری یک و نیم تا دو متر اقدام کنید، از سوار شدن به واگن های مترو با جمعیت زیاد و با سیستم تهویه نامناسب جدا خودداری کنید. همین طور از صحبت کردن در طول مسیر پرهیز کرده و از هرگونه لمس کناره های پله برقی، دستگیره، صندلی و… خودداری کنید. در عین حال از تماس دست با صورت، بینی و دهان در طول مسیر بطور جدی پرهیز کند.

لاری اظهار داشت: اگر جزو کارکنان و عوامل خدماتی مترو هستید، علاوه بر ماسک از شیلدهای محافظتی صورت نیز استفاده کنید. همین طور لازم است که کارهایتان را به صورتی برنامه ریزی کنید تا در ساعات شلوغ و پر تردد مجبور به استفاده از مترو نشوید.

About Author