سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همدان: مجالس عزا و عروسی کانون های پرخطر شیوع ویروس کرونا هستند

به گزارش فست فود باز ایرنا- سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان اظهار داشت: برگزاری مجالس عزا و عروسی بعنوان کانون های اصلی خطر، مهم ترین عامل در شیوع ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان محسوب می شوند.
مهرداد نادری فر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: باتوجه به آبی شدن وضعیت همدان و سه شهرستان دیگر استان، شاهد برگزاری مجالس ترحیم و عروسی در سطح استان هستیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان اضافه کرد: این در حالیست که وضعیت کنونی شکننده بوده و در ۲ هفته گذشته نه فقط شیوع ویروس کرونا متوقف نشده بلکه روند افزایشی را در بعضی از شهرستان های استان همدان نیز شاهد بودیم.
نادری فر گفت: بر طبق مصوبات ستاد ملی کرونا و در امتداد حفظ سلامت و بهداشت عمومی جامعه با افراد بی توجه به پروتکل ها و برگزار کنندگان تجمع و مجالس ترحیم و عروسی به صورت قانونی برخورد می شود.
به گفته وی، در همین ارتباط در جریان برگزاری یک جشن عروسی در شهرستان بهار، داماد به سبب بی توجهی به سفارش و اخطار بازرسان، به ۵۴۰ ساعت کار در بیمارستان جریمه شد تا از نزدیک در جریان فعالیت کادر درمان و تلاش شبانه روزی آنها قرار بگیرد.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا استان همدان درباره روند اعمال محدودیت های تردد نیز اظهار داشت: محدودیت تردد شبانه (از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد) از سه شنبه هفته جاری برای مدت یک هفته در همدان لغو شده است.
نادری فر اضافه کرد: تداوم لغو این ممنوعیت تردد بستگی به شرایط و همکاری مردم و همین طور آمارهای دانشگاه علوم پزشکی درباب شرایط بیماری و همه گیری ویروس دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان هفته گذشته در این زمینه اظهار داشت: با آبی شدن وضعت کرونائی در بعضی از شهرستان ها شاهد افزایش تجمع ها هستیم که این عامل سبب افزایش ۱۳ درصدی موارد مبتلاشدن به سبب شرکت در اجتماعات شده است.
رشید حیدری مقدم اضافه کرد: مجموع موارد مثبت بستری از شروع همه گیری ویروس کرونا تا اختتام روز پنجشنبه گذشته در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۴۰ نفر رسیده، همین طور در طول این مدت یک هزار و ۴۶۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ جان خودرا از دست دادند.
از مجموع ۱۰ شهرستان استان همدان، ۴ شهرستان همدان، فامنین، اسدآباد و بهار در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد کرونائی قرار دارند.

منبع:

About Author