سخنگوی سازمان هواپیمایی: اولین محموله واکسن کرونا ۲ روز دیگر وارد کشور می شود

به گزارش فست فود باز سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور از انتقال اولین محموله از واکسن های کرونا به کشور از مبدا روسیه در روز پنج شنبه (۱۶ بهمن ماه) اطلاع داد و اظهار داشت: هواپیمایی ماهان واردات اولین محموله واکسن های کرونا به کشور را بر عهده دارد.
«محمد حسن ذبیخش» روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: مقرر است واکسن های کرونا با سه پرواز وارد کشور شود که اولین آن پس فردا صورت خواهد گرفت.
وی افزود: با هماهنگی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی روز پنج شنبه مرحله نخست از واردات واکسن روسی کرونا با همکاری شرکت هواپیمایی ماهان از مبدا روسیه و وارد کشور می شود.
سخنگوی سازمان هواپیمایی افزود: برای بارگیری و انتقال باقی واکسن های خریداری شده هم شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام آمادگی کرده است.
وی اضافه کرد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می نشیند و واکسن ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می شود، این پرواز از مبدا روسیه حدود ۴ ساعت به طول خواهد انجامید و همه تمهیدات لازم برای لجستیک این واکسن ها اندیشیده شده و فراهم است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی تاکید کرد: وزارت راه بر مبحث حمل این واکسن ها نظارت دارد و از مقدار خریداری شده بی خبر است.

منبع:

About Author