راه اندازی ۴۴۵ طرح بهداشتی و درمانی مازندران در دولت یازدهم و دوازدهم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت که در دولت یازدهم و دوازدهم ۴۴۵ طرح بهداشتی و درمانی در این استان به بهره برداری رسید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، دکتر سید عباس موسوی روز پنجشنبه در آیین افتتاح دو طرح بیمارستانی مازندران در قالب هفدهمین پویش سلامت افزود که در دولت تدبیر و امید در مجموع ۳۵۱ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی به مساحت فضاهای موجود استان اضافه شده است.
وی با بیان این که هم اکنون نیز ۹۵ طرح بهداشتی و درمانی به مساحت ۳۸ هزار متر مربع در مازندران در حال اجرا می باشد، اظهار داشت که ۴۴ طرح از این تعداد مربوط به حوزه بهداشتی و ۵۱ طرح دیگر نیز در حوزه درمانی است.
موسوی از توسعه اورژانس و بیمارستان نوشهر و تنکابن بعنوان دو طرح مهم در دست اجرا یاد کرد و افزود که این طرح ها نیز تا آخر دوره فعالیت دولت دوازدهم به بهره برداری می رسد.
وی افزود: الان هم تعدادی طرح بیمارستانی در سطح استان آماده بهره برداری است که با برنامه ریزی وزارت بهداشت در قالب پویش سلامت افتتاح می گردد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همین طور اظهار داشت که قبل از این امسال بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی خاتم الانبیاء شهرستان بهشهر به بهره برداری رسید که از طرح های بهداشتی و درمانی مهم استان بود.
ساخت ۷۷۴ تخت کرونائی
دکتر موسوی همین طور اظهار داشت که از شروع شیوع ویروس کرونا در مازندران تا حالا ۷۷۴ تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت بستری استان افزوده شد تا مورد استفاده بیماران کرونائی قرار گیرد.
وی با اشاره به گذر مازندران از پیک موج سوم کرونا، اضافه کرد: میزان مبتلاشدن به بیماری کووید ۱۹ در پیک موج سوم نسبت به دو موج قبلی ۵۰ درصد کمتر بود و در این دوره تنها ۵۰ درصد از تخت های اختصاصی برای بیماران کرونائی اشغال شد.
همزمان با هفدهمین پویش سلامت با دستور رئیس جمهوری امروز پنجشنبه طرح توسعه بیمارستان های بوعلی ساری و ۱۷ شهریور آمل با ۱۹۰ تخت و اعتبار ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

About Author