سال جاری ۵۵۱ تخت بیمارستانی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی اضافه می شود

به گزارش فست فود باز ایرنا- مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: ۱۶ دستگاه پیشرفته پزشکی و ۵۵۱ تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی تحت پوشش تأمین اجتماعی در سرتاسر کشور تا آخر سال جاری بر مبنای نظام سطح بندی اضافه می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، علیرضا احمدزاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های بیمارستان شفا تأمین اجتماعی سمنان اظهار داشت: ۶ تخت از مجموع ۵۵۱ تخت برنامه ریزی شده برای اضافه شدن به مراکز بیمارستانی کشور در ارتباط با استان سمنان بود که امروز به بهره برداری رسید.
وی افزود: ۱۶ دستگاه پیشرفته پزشکی مانند دستگاه سی تی اسکن، آنژیوگرافی و ام آر آی به مراکز درمانی تأمین اجتماعی در سرتاسر کشور اضافه می شود.
مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی بیان نمود: پنج هزار میلیارد ریال برای افزودن ۵۵۱ تخت به مجموعه تخت های بیمارستانی تحت پوشش تأمین اجتماعی کشور هزینه می شود.
وی افزود: سال جاری یکی از برنامه های عملیاتی مهم سازمان تأمین اجتماعی سطح بندی بود و در وزارت بهداشت هم یک سند نقشه راه تا سال ۱۴۰۴ نوشته شده و در سند مشخص شده تک تک شهرهای کشور به چه تعداد تخت و تجهیزات در سالهای آینده احتیاج دارند و سازمان تأمین اجتماعی هم در این نقشه راه مشارکت دارد و به دنبال توسعه زیرساخت ها است.
احمدزاده بیان نمود: هزینه سازمان تأمین اجتماعی در زمینه های مختلف مانند تأمین تجهیزات پزشکی، توسعه زیرساخت های درمانی برپایه نقشه راه تا آخر سال جاری به ۱۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می رسد.
وی عنوان کرد: برپایه سند چشم انداز ۴۶ دستگاه آمبولانس برای مراکز درمانی تأمین اجتماعی خریداری خواهد شد که با خرید این تعداد آمبولانس، ناوگان بیمارستانی تکمیل و به روز خواهد شد.
مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی از اول اسفند سال جاری حذف و نسخه در سرتاسر استان ها به صورت الکترونیکی نوشته خواهد شد.
احمدزاده خاطرنشان کرد: دفترچه های بیمه تا آخرین برگ اعتبار دارد و قابل استفاده می باشد، اما از اول اسفند دفترچه بیمه جدید صادر نمی گردد.
تصریح کرد: حالا ۷۰ درصد نسخه پزشکان طرف قرارداد با تأمین اجتماعی در سرتاسر کشور به صورت الکترونیکی نوشته می شود و روزانه ۱۸۰ هزار نسخه به صورت الکترونیکی در کشور تولید و پیشبینی می شود تا آخر سال جاری ۱۰۰ درصد نسخه پزشکان طرف قرارداد با تأمین اجتماعی الکترونیکی شود.
مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: حذف دفترچه بیمه و نوشتن نسخه به صورت الکترونیکی باعث کاهش هزینه، صرفه جویی در مصرف کاغذ و ایجاد پرونده سوابق بیماری و دسترسی ساده و سریع به سابقه بیمار می شود.
طرح های توسعه درمانی تأمین اجتماعی استان سمنان به ارزش ۸۰ میلیارد ریال امروز با حضور مشاور اجرایی معاونت درمان سازمان تأمین اجتماعی راه اندازی شد.
۵۰۹ هزار و ۶۸۷ نفر در استان سمنان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

منبع:

About Author