فرماندار: محدودیت و جریمه تردد شبانه در سمنان با جدیت ادامه دارد

ایرنا- فرماندار سمنان اظهار داشت: تردد خودرو در داخل شهر سمنان از ساعت ۲۱ تا سه بامدادان بمنظور مقابله با شیوع ویروس کرونا تا اطلاع بعدی مشمول اعمال قانون و جریمه می شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، فرماندار سمنان روز دوشنبه در نشست مدیریت مقابله کرونا شهرستان سمنان در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: اعمال محدودیت های تردد شبانه در شهر سمنان بمنظور مقابله با شیوع ویروس کرونا به خوبی اطلاع رسانی نشده و ضرورت دارد اصحاب رسانه دراین زمینه بیش از پیش همراهی کنند.
وی افزود: دستگاه های مختلف هر کدام به سهم خود با نصب بنر و پوستر در زمینه اعمال محدودیت تردد شبانه و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهر سمنان کمک کنند.
وی بیان کرد: شهرداری بر طبق عوارضی که از مردم دریافت می کند موظف به ارائه خدمات لازم است و در زمان حاضر با اهمیت ترین و ضروری ترین خدمت به مردم هزینه کرد در زمینه اطلاع رسانی برای مقابله با موج چهارم شیوع ویروس کرونا است.
فرماندار سمنان اشاره کرد: نظارت بر پمپ بنزین ها، اصناف، فروشگاه ها، مطب پزشکان و مراکز رادیولوژی و آزمایشگاهی در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزایش یابد و متخلفان و مدیر دولتی ناظر بر آن بخش نیز برمبنای ماده ۶۸۸ به سبب تهدید سلامت عمومی به مراجع قضایی معرفی شوند.
وی اشاره کرد: ترک فعل مدیران در بخش نظارت و مقابله با شیوع ویروس کرونا تهدید سلامت عمومی شمرده می شود و ترک فعل مدیران بدون هیچ نوع چشم پوشی به مراجع قضایی معرفی می شود، چونکه سلامت مردم خط قرمز است و مدیران باید این مهم را مد نظر داشته باشند.
فخری تصریح کرد: اگر آحاد جامعه در مبارزه با شیوع ویروس کرونا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همکاری نکنند، ممکنست شرایط ناخوشایند و تلخی در پیش باشد و به همین دلیل انتظار می رود شهروندان در رعایت نکات بهداشتی همچون گذشته دقت داشته باشند.
وی گفت: کرونا از نوع چینی سالمندان، کرونا انگلیسی جوانان و نوجوانان و کرونای آفریقایی خردسالان را درگیر می کند و بگفته متخصصان کسانی که به کرونای انگلیسی و آفریقایی مبتلا می شوند در بیشتر موارد نیاز به تخت مراقبت ویژه دارند و شهر سمنان ۷۰ تخت مراقبت ویژه دارد و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و جدی گرفتن هشدارها لازمه حفظ سلامت خود و عزیزانمان است.
فرماندار سمنان اشاره کرد: در نظر گرفتن یک بیمارستان و آمبولانس خاص ویژه بیماران مبتلا به کرونا راهکار خوبی برای ایجا اطمینان خاطر در میان بیماران غیر کرونائی است که انتظار می رود این پیشنهاد بررسی و عملیاتی شود.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام نمود: ۱۲۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و با درمان ۴۲ بیمار سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ هزار و ۴۰۸ نفر تا حالا به صورت سرپایی درمان شدند.
۶۶ مورد قطعی مبتلاشدن به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۴ هزار و ۴۳۳ نفر رسید.

About Author