مرحله دوم تزریق واکسن کرونا در استان همدان شروع شد

فست فود باز: ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از شروع مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به میزان یک هزار و ۲۰۰ دوز بر طبق اولویت اعلام شده در این استان آگاهی داد.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایرنا، «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در ستاد مقابله با ویروس کرونا همدان عنوان کرد: وضعیت کنونی همدان در مورد همه گیری ویروس به مثابه روزهای اولین انتشار کرونا شده و نگرانی برای ورود به پیک چهارم این ویروس بسیار جدی و نگران کننده است.
وی با تکیه بر ضرورت تقویت توان و آمادگی برای مواجهه با بروز احتمالی پیک چهارم همه گیری، اضافه کرد: وضعیت بیمارستان های استان همدان برای بستری بیماران کرونایی پایدار می باشد و هیچگونه مشکلی دراین زمینه نداریم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان هم اظهار داشت: درحال حاضر تنها شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و مابقی شهرستان های استان همدان در وضعیت زرد کرونا هستند.
حیدری مقدم افزود: در یک هفته گذشته با عنایت به اقدام های انجام شده، شهرستان تویسرکان از وضعیت نارنجی خارج و در وضعیت زرد قرار گرفت که البته شمار شهرستان های دارای وضعیت آبی استان همدان هم از سه به یک شهرستان کاهش پیدا کرد.
وی کاهش شاخص نرخ سرایت پذیری را خبری امیدوار کننده دانست و اظهار داشت: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا هم اینک در استان همدان ۸.۷ صدم درصد است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان عنوان کرد: بررسی وضعیت طغیان ویروس کرونا از ۲۲ تا ۲۸ بهمن سال جاری نشان داده است که ۱۵ طغیان روستایی و ۶۰ طغیان شهری در این استان روی داده در طغیان شهری شهرستان همدان با ۲۶ مورد و تویسرکان با ۱۴ مورد، بیشترین میزان طغیان ها را داشته اند.
حیدری مقدم افزود: شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد در شیوع و مبتلا شدن به ویروس کرونا موثر هستند.
وی عنوان کرد: در مورد میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در همدان کاهش جدی وجود نداشته و ۸۰ درصد خدمات گیرندگان و خدمات دهندگان شیوه نامه های بهداشتی را مد نظر قرار می دهند که در نهایت ۳۲۹ اخطار به واحدهای متخلف داده شده و ۱۷ واحد هم در یک هفته گذشته پلمب شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان همینطور درباره اجرای طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: با اجرای این طرح ۱۵ هزار خانوار مشمول طرح حمایتی و یک هزار و ۶۱ نفر رهگیری نزدیک شدند، همینطور ۳۸۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در منزل بستری و تحت مراقبت هستند.
حیدری مقدم، دغدغه محوری دانشگاه علوم پزشکی همدان در ایام پایانی سال را افزایش حضور مردم در بیرون از منزل، برگزاری نمایشگاه های آخر سال، انتخاب همدان از جانب گردشگران بعنوان مقصد جدی گردشگری و تأثیر این وضعیت در گردش ویروس عنوان نمود.
وی همینطور خواهان نظارت جدی بر ناوگان حمل و نقل شهری شد و اضافه کرد: با عنایت به افزایش فراخوان حراج اقلام و نیاز مردم به خرید، از مسئولان سازمان صمت درخواست می شود نظارت و تذکر لازم را به صنوف ارائه نمایند.
به گفته وی، پیشهاد می شود برای جلوگیری از تجمع شهروندان در نمایشگاه، چندین نمایشگاه در محلات مختلف برپا شود، همینطور توزیع اقلام ضروری بین بازنشستگان هم در مکان های مختلف و برپایه لیست و اولویت صورت گیرد.

منبع:

About Author