آمار روزانه فوتی کرونا در استان همدان به صفر رسید

به گزارش فست فود باز ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت:  آمار روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان برای پنجمین بار در سه ماه گذشته به صفر رسید به نحوی که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ویروس کرونا گزارش و ثبت نشده است.
دکتر «محمد طاهری» روز شنبه در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شمار متوفیان کرونا در این استان از آغاز اپیدمی کرونا تابحال یک هزار و ۵۲۲ نفر است.
وی اضافه کرد: همینطور با شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع موارد مثبت بستری از آغاز همه گیری ویروس کرونا تابحال در استان به ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.
وی عنوان کرد: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان های استان همدان با علایم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۹ مورد بود که از این تعداد ۳۰ نفر در بخش عادی بستری شدند.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: همینطور هم اکنون ۱۷ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش آی. سی. یو مراکز درمانی این استان بستری هستند و وضعیت جسمی ۲۷ بیمار وخیم گزارش شده است.
دکتر طاهری درباره آخرین وضعیت بیماران کرونایی در شهرستان های استان همدان هم اظهار داشت: شمار بیماران کرونایی بستری(از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون) در بیمارستان های اسدآباد ۳۷۹، بهار ۶۱۲، تویسرکان ۶۶۶، رزن ۴۵۴، درگزین ۱۹۷، فامنین ۱۸۳ و کبودراهنگ ۶۶۶ نفر است.
وی اضافه کرد: همینطور یک هزار و ۹۱۸ نفر در ملایر، یک هزار و ۱۵۲ نفر در نهاوند و سه هزار و ۹۴۹ نفر هم در شهرستان همدان به این ویروس مبتلا و بستری شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا این استان بیان نمود: هم اینک شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی کرونایی و ۹ شهرستان دیگر استان همدان در وضعیت زرد هستند.
رشید حیدری مقدم اضافه کرد: شرکت در اجتماعات با ۶۱.۴ درصد، تماس درون خانگی ۳۲ درصد، مسافرت چهار درصد و رعایت نکردن فاصله گذاری فیزیکی در محیط کاری ۲.۶ درصد در شیوع و مبتلا شدن به ویروس کرونا در استان همدان موثر بودند.

منبع:

About Author