درخواست برای تامین کمبود پرستار در خوزستان

به گزارش فست فود باز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود پرستار در خوزستان اظهار داشت: تداوم وضعیت قرمز کرونائی در چندین شهرستان استان موجب شد فراخوانی به وزارت بهداشت دهیم تا در بحث کمبود پرستار از استان های دیگر به ما کمک کنند.
دکتر فرهاد سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان نمود: امیدواریم کمبود پرستار در خوزستان از راه به خدمت گرفتن نیرو از استان هایی که وضعیت بهتری از لحاظ کرونا دارند، برطرف شود.
وی اضافه کرد: بار رفتن به مراکز درمانی و آمار بستری در بیمارستانهای خوزستان همچنان بالا بوده و اگر به همین شکل پیش برویم، پرستاران حاضر در بیمارستان ها نمی توانند پاسخگوی بیماران باشند.
استفاده از پرستاران بخش های غیرکرونایی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از برنامه های فوری برای مرتفع ساختن پرستار در خوزستان را، آزادسازی پرستاران حاضر در بخش های غیرکرونایی دیگر بیمارستان ها بیان کرد و اظهار داشت: از این پرستاران در خدمت دهی به بیماران کرونایی استفاده می نماییم.
وی افزود: بعضی از پرستاران در بخش های دیگر بیمارستان ها مشغول فعالیت هستند که با برنامه ریزی صورت گرفته، مقرر است بیمارانی که از وضعیت جسمانی بهتری برخوردار می باشند مرخص شده، تا پرستاران حاضر در آن بخش ها آزاد شده و از آنها در خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا استفاده نماییم.
تامین اجتماعی در رفع کمبود پرستار به ما کمک کند
سلطانی اظهار داشت: از سازمان تأمین اجتماعی، بیمارستان نیروی انتظامی و نظام پرستاری که در زمینه درمان فعالیت می نمایند درخواست کردیم در تأمین نیرو و پرستار به ما کمک کنند تا بتوانیم بخشی از مشکل کمبود پرستار در خوزستان را برطرف نماییم.
وی افزود: در زمینه تخت عادی بیمارستانی در خوزستان مشکلی نداریم ولی در مورد تخت آی. سی. یو همچنان با مشکل روبه رو هستیم و به محض اینکه بیماری از بخش مراقبت های ویژه مرخص می شود بیمار دیگری جایگزین می گردد که این مورد نشان از روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در استان دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اینکه الان بیمارستان های امام خمینی(ره)، گلستان، سینا، شهید منفرد نیاکی، علامه کرمی، فاطمه الزهرا(س) و ابوذر اهواز در حال پذیرش بیماران کرونایی هستند اظهار داشت: همینطور تمام بخش های بیمارستان های امیرالمومنین(ع) و رازی اهواز به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.
رایزنی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای تأمین اکسیژن
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که به تمام بیماران خدمات دهی نماییم اضافه کرد: شدت انتشار پیک سوم کرونا در خوزستان به قدری بالا است که ظرفیت بیمارستان های خوزستان در مدت کوتاهی پر شد. انتظار داریم مردم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و با کادر بهداشت و درمان همکاری کنند.
سلطانی اضافه کرد: یکی از اشکالات ما کمبود دستگاه اکسیژن ساز است که در ایام اخیر ۲ دستگاه در اختیار بیمارستان های خوزستان قرار گرفت اما با این وجود تلاش می نماییم در مصرف اکسیژن رعایت نماییم تا به مشکل برنخوریم. در حال رایزنی با شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستیم تا اکسیژن مورد نیاز خویش را تأمین نماییم.
هم حالا ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان در وضعیت نارنجی هستند.

منبع:

About Author