حناچی: بحران کرونا را آبرومندانه پشت سر گذاشتیم

شهردار تهران اظهار نمود: تاب آوری شهرها در مقابل پاندمی کرونا یکی از بحران های قابل مقایسه بود و مطابق با ارزیابی ها و مذاکراتی که با شهرداران کلان شهرهای دنیا داشتیم؛ ما وضعیت آبرومندی را پشت سر گذاشتیم.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، پیروز حناچی در مراسم “کرونا روایت” که از جانب سازمان نظام پزشکی به پاس قدردانی از زحمات یکسال همدلی و ایثار جامعه پزشکی و مدافعان سلامت و ثبت لحظه های ماندگار این دفاع برگزار شد، اظهار داشت: بحران پاندمی کرونا با ابعاد حدودا مساوی در تمام کشورهای دنیا رخ داد و شیوه برخورد کشورها در ارتباط با آن بسیار قابل مقایسه بود.
وی ادامه داد: ایران باوجود تحریم های سخت عملا با دو ویروس مقابله می کرد و آبرومندانه این مسیر بحران را پشت سر گذشت. ان شاالله با تلاش این مسیر سخت به انتهای بحران که واکسینه کردن جوامع برای کنترل بیماری است به نتیجه می رسد.
حناچی با اشاره به اینکه باوجود تمام مشکلاتی که داشتیم بخش آخر این بحران که دستیابی به واکسن مطمئن و توزیع عادلانه آن در جامعه است می رسیم و کار را تکمیل می نماییم، خاطرنشان کرد: سال قبل در دوم اسفند ماه رسما بعد از اعلام پاندمی کووید ۱۹ در کشور، ما در شهرداری تهران اعلام آماده باش کردیم و اقدامات عظیمی در سطح شهر شروع شد.
شهردار تهران با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای سلامت، شهدای دفاع مقدس و با تبریک روز شهردار افزود: یکی از اقلام مورد نیاز در دنیا و نه تنها ایران ماسک بود که با تلاش نیروهای مردمی این بحران با استفاده از تجربیات دفاع مقدس حل شد.
وی تصریح کرد: پاندمی کرونا نشان داد باوجود توسعه علم، بشر چقدر در معرض چالش است و باوجود پیشرفت بشری، حوزه هایی هست که به سادگی می تواند علم را به چالش بکشد و وابستگی جوامع بشری و سرنوشت آنها به یکدیگر را نشان دهد.
شهردار تهران همچینن این را هم اظهار داشت که پاندمی کرونا نشان داد که مرزهای سیاسی کشورها به هیچ وجه از چالش های عمومی و جهانی جلوگیری نمی کند و این وضع در مقیاس جهانی عنوان شد که سرنوشت بشر بیشتر از آنچه فکر می کنند به یکدیگر وابسته است.
حناچی افزود: قطعا پاندمی کرونا بعنوان یک نقطه عطف در جوامع بشری باقی خواهد ماند و اثراتش را علاوه بر حوزه پزشکی در تمامی حوزه ها نشان خواهد داد. اثرات این پدیده در اداره امور شهرها و فضای فیزیکی و جلسات روزمره و تمام اقدامات و سرویس دهی ها و خدماتی که به مردم عرضه می دهیم قابل مشاهده می باشد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: هیچ کس فکر نمی کرد ویروسی که اگر از تمام جهان آنرا جمع کنند حجمش به اندازه یک قاشق نخواهد شد چنین چالشی را در جهان ایجاد نماید. اقداماتی که تا پیش از این مباح بود به اجبار تبدیل شد و خیلی از خدمات و سرویس هایی که در شهرها به مردم عرضه می شد تحت تأثیر این بیماری عظیم تغییراتی کرد و قطعا پاندمی کووید ۱۹ نقطه عطفی خواهد بود.
او در آخر اظهار داشت: ما کشوری تاریخی هستیم و خیلی از راهکارها در ادبیات، فرهنگ و تاریخ ما بارها سفارش شده است. از طرفی در آستانه تعویض قرن هستیم. سال ۱۴۰۰ نقطه عطف و فرصتی است برای نگاه کردن به ۱۰۰ سال قبل و برنامه ریزی برای ۱۰۰ سال آینده، اتفاقی که هر ۱۰۰ سال یکبار رخ می دهد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، مراسم “کرونا روایت” از جانب سازمان نظام پزشکی به پاس قدردانی از زحمات یکسال همدلی و ایثار جامعه پزشکی و مدافعان سلامت و ثبت لحظه های ماندگار این دفاع با حضور محمد جواد ظریف، پیروز حناچی، محسن هاشمی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی و تعدادی از خانواده شهدای مدافع سلامت در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

About Author