فوت ۹۷ بیمار کووید۱۹ طی شبانه روز گذشته

فست فود باز: سخنگوی وزارت بهداشت از فوت ۹۷ بیمار کرونائی طی ۲۴ ساعت گذشته آگاهی داد.

به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز(۵ فروردین) برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۵۰۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۷۹۲ نفر از آنان بستری شدند.

وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۲۳ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خودرا از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت اشاره کرد: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری تصریح کرد: ۳۸۸۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۲ میلیون و ۴۱۴ هزار و ۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی همین طور اظهار داشت: هم اکنون ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و برمبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت “از” و “به” شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوعست.
سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه اشاره کرد: انجام مراقبت های تغذیه ای بمنظور افزایش مقاومت بدن در مقابل ویروس کووید- ۱۹ از اهمیت ویژه ای برخوردارست. پس سفارش می نماییم در روزهای عید بجای خوردن شیرینی و شکلات تا حد امکان میوه مصرف کنید.
وی در آخر اظهار داشت: مصرف میوه و سبزی به سبب دارا بودن مواد مغذی مختلف همچون ویتامین های B، A وC، املاح معدنی و مواد آنتی اکسیدان می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ما در مقابل بیماری کمک نماید.

منبع:

About Author