به گزارش فست فود باز پیش از تزریق واکسن کووید ۱۹ باید مراقبت هایی صورت گیرد اما نیازی به مصرف داروی خاصی برای جلوگیری از علائم شایع پس از واکسیناسیون ندارید.
به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، واکسن ها در واقع سیستم ایمنی بدن تحریک می کنند تا فرد در مقابل بیماری مقاوم شود، عوارض واکسن ها طبیعی است و احتیاج به درمان خاصی ندارد، مگر این که شدید باشد که در این صورت فرد باید به پزشک رجوع کند.
از داروهای مسکن همچون ایبوبروفن، ادویل و استامینافن که عموما ضد التهاب هستند پیش از واکسیناسیون پرهیز کنید. حتی اگر بعد از دوز اول علائمی داشتید، لازم است که دوز دوم را هم دریافت کنید.
اگر درصورتیکه علایمی همانند سرماخوردگی داشتید برای بهبود حالتان، استراحت کنید، این علائم کمتر از یک هفته از بین می رود ولی اگر درصورتیکه علائم باقی ماند و یا حال شما بدتر شد و نگرانی دارید، به پزشک و یا مرکز واکسیناسیون رجوع کنید.
به گفته پزشکان، اگر درد عضلانی و شرایط بعد از واکسن برای افراد دریافت کننده، بسیار شدید بوده و یا امکان دسترسی به پزشک هم وجود نداشت، داروی استامینافن بعنوان مسکن و یا تب بر سفارش می شود.
پس از واکسینه شدن مایعات زیاد بنوشید و از استحمام تا ۴۸ ساعت بپرهیزید. اگر بعد از تزریق واکسن، قرمزی یا حساسیت به لمس در بازوی شما دیده شد و بیشتر از یک روز قرمزی شدید ادامه داشت حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

About Author