رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان: همایش بین المللی کرونا به دنبال اشتراک گذاری تجارب علمی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان اظهار داشت: همایش بین المللی کووید- ۱۹ به دنبال آن است که با اشتراک گذاری تجارب علمی و اجرایی گران سنگ به دست آمده در سراسر جهان نقش اثرگذار خویش را در تقویت جبهه متحد جهانی برای مقابله و کنترل این بیماری ایفا کند.
دکتر پرویز قزلباش شامگاه یکشنبه در همایش بین المللی “COVID۱۹ و نظام سلامت – درس های آموخته” اضافه کرد: بیشتر از یک سال است که جهان برای مقابله، مدیریت و کنترل بیماری کووید ۱۹ که باعث جان سپردن میلیون ها انسان و وارد آمدن خسارت های بسیار سنگین در ابعاد مختلف زندگی بشر شده، بسیج شده است.
وی افزود: همه عوامل و کادر بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با تلاشی وصف ناپذیر در شرایط سخت و با وجود محدودیت های فراوان فرصت چنین گردهمایی را برای متخصصان و پژوهشگران فراهم آوردند.
این مسوول افزود: همایش کووید ۱۹ و درس آموخته ها در خلال سه روز برگزار می شود که بعد از مراسم افتتاحیه در شش پنل تخصصی به کار خود ادامه خواهد داد که با عنایت به شرایط جهانی بیماری، همایش به صورت مجازی درحال برگزاری است.
وی عنوان کرد: درس آموخته ها در چارچوب سخنرانی های وزین و عرضه پوستر توسط همکاران فاخر و دانشمندان از کشورهای مختلف در پنل های طراحی شده به بحث گذاشته خواهد شد و در مجموعه ویژه ای منتشر و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.
دبیر علمی همایش هم اظهار داشت: بیشتر از ۴۰۰ مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین المللی کووید -۱۹و نظام سلامت رسیده که از این تعداد ۲۳ مقاله پذیرفته شده است که ۲۱۴ مقاله هم به صورت پوستر عرضه و مقالات برتر در مجله اسکوپوس دانشگاه چاپ خواهد شد.
دکتر علیرضا شغلی اضافه کرد: همایش بین المللی “COVID۱۹ و نظام سلامت – درس های آموخته” به صورت مجازی به بررسی نحوه برخورد نظام سلامت کشور به معنای عام آن با این بیماری بعنوان یک بیماری جدید و ناشناخته و نقاط ضعف و قوت آن در رویارویی با این بیماری همچون در بخش روش های مختلف درمانی به کار رفته می پردازد.
وی افزود: تأثیر روشهای مختلف حفاظتی و روش های بهداشتی مورد استفاده برای حفظ ایمنی محیط زیست به لحاظ ایجاد بیماری، مراقبت های پرستاری و درمانی و همینطور روش های غربالگری، رژیم های دارویی بکار رفته، نظام مراقبتی به کار رفته، نحوه آموزش و اطلاع رسانی و به دنبال آن مشارکت های مردمی، چگونگی هماهنگی های بین بخشی، سلامت روان، باورها و آموزه های دینی و نظام سلامت و تشخیص و گزارش دهی که همگی همچون موضوعات بحث برانگیز و پر اهمیت در رویارویی با یک بیماری نوپدید هستند، از دیگر مباحث مورد توجه این رخداد علمی است.
این مسوول محورهای این همایش را خدمات پیشگیرانه، غربالگری، اطلاع رسانی، آموزش عمومی و دستورالعمل های بهداشتی، ایمن سازی همگانی ضد کووید ۱۹، تشخیص، مراقبت، درمان و پیامدها، کووید- ۱۹ و سلامت روان، مشارکتهای مردمی، نیروهای داوطلب و سازمانهای مدنی و غیردولتی، قانونگذاری، سیاستگذاری، حمایت طلبی، همکاری بین بخشی و شبکه سازی، مسئولیت پذیری و پاسخگویی ذکر کرد.

منبع:

About Author