به گزارش فست فود باز سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به فوت پنج نفر شبانه روز گذشته اظهار داشت: در طول این مدت در شهرستان های بافق، تفت و میبد هر کدام یک تَن و در مرکز استان نیز ۲ نفر قربانی بیماری کووید – ۱۹ شدند.
به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد، دکتر سید ابراهیم سلمانی اضافه کرد: در این زمان از ۸۶۱ نمونه گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا در رفتن به مراکز درمانی و بهداشتی استان، بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی سازمان جهانی بهداشت، ۲۸۱ فرد مبتلای قطعی به بیماری مورد اشاره شناسایی شدند.
وی افزود: از این تعداد، به علت وخامت حال ۲۶ نفر در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲۵۵ نفر در منزل دوره نقاهت خویش را طی می کنند.
سلمانی خاطرنشان کرد: از آغاز انتشار کرونا تابحال در استان ۸۷ هزار و هفت فرد مبتلا به کرونا شناسایی شده اند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۵۸ نفر جان خویش را از دست داده اند.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به صورتی که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد، این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از راه دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود.
جهش ویروس کرونا در انگلستان، آفریقا و هندوستان که باعث افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در جهان به وجود آورد.
کارشناسان همچنان سفارش می کنند، مردم اصول سه گانه « شفا» یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار دهند.
حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون احتیاج به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، برخی گزارش ها نشان داده است که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز معلوم نیست که تحقیقات در این حوزه جریان دارد.

منبع:

About Author