وزیر بهداشت: تا آخر شهریور ۵۰ میلیون دز واکسن تزریق خواهیم کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تا آخر شهریورماه ۵۰ میلیون دز واکسن تزریق خواهیم کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بهرام عین اللهی روز سه شنبه بعد از حضور در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خبرنگاران اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی میان اعضای کمیسیون بهداشت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد و در نشست امروز در ارتباط با برنامه هایی که در آینده مقرر است در وزارت خانه عملیاتی شود نمایندگان اظهارنظرهایی را مطرح نمودند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار نمود: خوشبختانه مقدار زیادی واکسن با مساعدت رئیس جمهوری و معاون اول وارد کشور شد و تابحال ۳۸ میلیون دز واکسن تزریق شده است.
وی افزود: پیش از این تا آخر تیرماه فقط ۵ میلیون دز واکسن تزریق شده بود در حالیکه از مرداد تا شهریورماه حدود ۳۳ میلیون دز تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریورماه آنرا به بیشتر از ۵۰ میلیون دز برسانیم.
عین اللهی با اشاره به اینکه رتبه دوم واکسیناسیون در هفته را در دنیا کسب کردیم، اظهار داشت: رتبه اول متعلق به کشور آلمان با تزریق ۶ میلیون دز و رتبه دوم متعلق به ایران با تزریق ۵ میلیون دز در هفته است و امیدواریم رکورد آلمان را در این هفته بزنیم و بیشتر از ۶ میلیون دز در هفته را تزریق نماییم.
این عضو کابینه سیزدهم خاطرنشان کرد: از هفته آینده ۱۷ ساله هایی که مقرر است کنکور بدهند را با واکسن های خاصی که برای زیر ۱۸ ساله ها وارد کرده ایم واکسینه خواهیم کرد و دیگر برای کنکور مشکلی از این لحاظ نخواهیم داشت.
عین اللهی تصریح کرد: بزودی تمامی افرادی که خواستار خروج از کشور هستند باید دو دُز واکسن را تزریق کرده باشند و در برگشت هم کسانی که واکسن تزریق نکرده اند باید آزمایش پی سی آر منفی داشته باشند و مبادی ورودی و خروجی کشور برای پیشگیری از موج بعدی کرونا برای ما اهمیت دارد.

About Author