توضیح استاندار کرمان درباره تست کرونای زوار اربعین

ایرنا- استاندار کرمان در واکنش به برخی خبرها درباره تست کرونای زوار اربعین که به نقل از وی انتشار یافته توضیح داد: هنوز تست کرونا از همه زوار انجام نشده است و تست انجام شده نیز حدود ۹ درصد از زوار بوده که قابل تعمیم به کل زوار نیست.
دکتر علی زینی وند شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد کل زوار اربعین از این استان را حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام نمود و اظهار داشت: از این تعداد تا حالا تنها از حدود ۱۰۰ نفر و کمتر از ۱۰ درصد تست کرونا گرفته شده است.
وی ادامه داد: امروز در ستاد مدیریت کرونای استان نیز با اشاره به ضرورت انجام تست کرونا از زوار اربعین که به کشور باز می گردند، بر ضرورت همکاریهای همه نهادهای متولی برای انجام این تست و رعایت پروتکل ها تاکید شد.
به گزارش فست فود باز به نقل از خبرگزاری ایرنا برخی رسانه ها با استناد به سخنان امروز استاندار کرمان در ستاد مدیریت کرونا در استان به نقل از وی اعلام نموده بودند که «تست کرونای شمار قابل توجهی از زوار مثبت بوده »درحالی که استاندار با اشاره به میزان تست انجام شده، تنها بر ضرورت انجام تست از همه زوار تاکید کرده و می گوید که تعمیم این سخن به تعداد بیشتری از زوار درست نیست.
زینی وند در ادامه مصاحبه خود با خبرنگار ایرنا اشاره کرد: باتوجه به ضرورت حفظ سلامت شهروندان ضرورت دارد که تست کرونا از زوار اربعین صورت گیرد که با هدف کسب اطمینان از سلامت این افراد، در ستاد کرونا تاکید شد حتی کارمندانی که به این زیارت رفته اند نیز بعد از انجام تست و منفی شدن آن در محل کار حاضر شوند.
وی ادامه داد: همه این اقدامات و هشدارها با هدف رعایت پروتکل ها انجام می شود و باتوجه به این که تست انجام شده از زوار استان نیز کمتر از ۱۰ درصد بوده پس جای نگرانی وجود ندارد چون این میزان تست قابل تعمیم به کل زوار نیست.

About Author