خطر سویه دلتا برای زنان باردار واکسینه نشده

داده های یک مطالعه جدید نشان داد که سویه مسری دلتا، خطر عوارض ناشی از مبتلاشدن به کروناویروس را در زنان حامله واکسینه نشده می افزاید.
به گزارش فست فود باز به نقل از ایسنا، این مطالعه که در مجله American of Obstetrics and Gynecology انتشار یافت، روند مبتلاشدن به نوع شدید کووید۱۹ را در زنان حامله مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.
از ماه مه ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۵۱۵ زن حامله در سیستم بهداشت عمومی دالاس، مبتلا به کووید۱۹ تشخیص داده شدند همچون ۸۲ مورد مبتلا به نوع شدید این بیماری (۸۱ مورد واکسینه نشده بودند) و ۱۱ مورد که به دستگاه های تنفسی نیاز داشتند. پژوهشگران در این مطالعه دو مورد مرگ مادران حامله را نیز گزارش کردند.
نتایج این مطالعه نشان داد که حدود پنج درصد از زنان حامله تا مارس ۲۰۲۱ با نوع شدید کووید۱۹ دست و پنجه نرم کردند که پیش از اختتام تابستان در بین موج کروناویروس ناشی از شیوع سویه دلتا، این آمار ۱۰ الی ۱۵ درصد افزوده شد.
این مطالعه نشان داد زنان حاملگی که مبتلا به سویه دلتا تشخیص داده شدند بیشتر به نوع شدید کووید۱۹ مبتلا می شدند و کسانی هم که واکسینه نشده بودند نیز بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار داشتند.
پژوهشگران از زنان حامله خواستند که بعنوان بهترین روش برای پیش گیری از مبتلاشدن به کووید۱۹، واکسینه شوند.
داده های مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها در آمریکا (CDC) نشان داد که تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از ۱۲۵ هزار مورد مبتلاشدن به کووید۱۹ در زنان حامله تأیید شده است که ۲۲ هزار مورد از آنها در بیمارستان ها بستری شده و ۱۶۱ مورد دیگر نیز جان خودرا بر اثر مبتلاشدن به این بیماری از دست دادند.
به گزارش فست فود باز به نقل از فاکس نیوز، به رغم خطر شدید کووید۱۹ برای زنان باردار، مرکز کنترل و پیش گیری از بیماریها در آمریکا گزارش می دهد که تنها حدود ۳۱ درصد از زنان حامله ۱۸ تا ۴۹ ساله در این کشور بطور کامل در مقابل کووید۱۹ واکسینه شده اند.

About Author