امید به زندگی زنان بعد از انقلاب به ۷۵ سال رسیده است

به گزارش فست فود باز معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مراسم هفته ملی سلامت بانوان ایران عنوان کرد: امید به زندگی زنان از ۵۱ سال در سال ۱۳۵۷ به ۷۵ سال رسیده است.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، انسیه خزعلی روز یکشنبه در این مراسم اضافه کرد: سرمایه گذاری بر سلامت زنان باعث ارتقاء کشور در همه عرصه ها خواهد بود حالا هم زنان روستایی با سلامتی که بدست می آورند، سبب ماندگاری بیشتر در روستاها و جلوگیری از مهاجرت مردان می شوند.
وی با ابراز امیدواری به این که با کمک و مشارکت دانشگاهیان بتوان برنامه های مناسبی را در زمینه ارتقا سلامت و بهداشت زنان تدوین کرد اظهار داشت: دست یاری به سمت نخبگانی که در زمینه سلامت شامل جسمی، روانی، معنوی و اجتماعی، فعالیت داشتند دراز می نماییم تا ما را در رسیدن به اهداف مهم و اساسی، کمک کنند.
معاون رئیس جمهوری خواهان توجه بیشتر به مبحث سلامت روان در دوران کرونا شد.
خزعلی عنوان کرد: زنان در مبحث روانی صدمه پذیرتر هستند و آمارها نشان داده است که استرس، بهم خوردن اشتها و افسردگی در دوران کرونا در زنان ۲۷ درصد و در صورتی که این موضوعات در مردان ۱۰ درصد بوده که این مورد نشان دهنده صدمه پذیری زنان است.
او افزود: مشکلات روانی در دوران کرونا در مردان کمتر از ۵۰ سال به بیشتر از ۴۰ درصد رسیده اما این مورد در زنان بالای ۶۰ درصد بوده است. همه این موضوعات سبب می شود تا به این قشر از جامعه توجه بیشتری شود.
وی به بازدیدهای خود از مناطق روستایی در ایام اخیر اشاره نمود و اظهار داشت: زنان در این مناطق از شرایط بهداشت و سلامت مناسبی برخوردار نیستند و احتیاج به طرح و اجرای راهکارهای کارشناسانه دارد.
به گفته خزعلی، با وجود آمار بالای مرگ و میر در مردان، صدمه روانی این مورد در زنان بیشتر است که البته بخش اعظمی از این چالش ها با مداخلات تشخیصی و درمانی و اصلاح سبک زندگی، قابل پیشگیری می باشند.

منبع:

About Author